Ernæring

Er du på SU og studerende? 5 tips til en sundere livsstil

Jeg ved, at det som studerende kan være svært at holde sig til en trænings- og kostplan, med alt der sker omkring dig. Især, hvis du også er ny i træningsverdenen, men frygt ikke, vi har 5 praktiske råd der kan skubbe dig tilbage i træningsverdenen!

1) Find en træningsmakker

Som studerende er du afhængig af kammeratskab, du er afhængig af din ulveflok og du bør ikke være en ensom ulv, hverken uden for eller i træningscenteret. Gennemsøg dit universitet (eller kontaktlisten på telefonen) og find nogen, der er klar til at komme i form!

2) Lav mad selv

Take-away smager godt, men medmindre du vil sprænge budgettet på at købe kebab frem for enhver anden luksus, så bør du begynde at lave mad til dig selv. Du vil være overrasket over, hvor meget du sparer, for ej at glemme, at stort set alt du laver derhjemme vil være sundere end det meste take-away! Hvis du storkøber og laver mad i store mængder, så kigger du på utrolige besparelser. Plus, det modsatte køn er altid vilde med en person, der kan lave mad!

3) Udnyt vores studierabat

Vidste du at studerende altid får 15% rabat på vores hjemmeside? Det gør du i hvert fald nu! Så spar 15% på de kosttilskud du har brug for til din træning. Brug koden:STUDERENDEMYP

4) Drik med måde

Ja, jeg sagde det… Jeg siger ikke, at du ikke skal drikke alkohol, jeg siger, gør det med måde! Hvis du drikker så meget, at du ikke kan gøre meget / noget næste dag, så er det ikke kun din træning det går udover, men derimod alting. Alkohol påvirker kraftigt restitutionen, hvis det tager overhånd, og hvis du ikke kan restituere ordentligt, så bliver du ikke stærkere, kommer i form og vent på det… bliver hurtigere. Så udøv en smule mådehold (undskyld ordspillet) og nyd dig selv i alle aspekter af dit liv!

5) Træning uden for fitnesscenteret

Hvis du ikke har adgang til fitnesscentret eller simpelthen ikke råd til det, kan der være en masse alternativer! Løb udenfor er, tro det eller ej, gratis! For ikke at nævne at bruge din kropsvægt til at udføre øvelser kan være ganske effektivt, især for nytilkomne til fitnesscenteret, armbøjninger, squats, pull-ups (pull-up bars er utroligt billige) og en hel masse maveøvelser kan klares på dit værelse! Så tænk ud af boksen, eller i dette tilfælde ud af fitnesscenteret … okay, jeg finder min jakke nu…

Tak fordi du læste med og held og lykke med din træningsrejse!

Følg os på Facebook så du aldrig går glip af nye spændende artikler


Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.

Ingen post tags



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert


Danmarks bedste Black Friday tilbud. Årets største udsalg! Shop amok