Kosttilskud

Få fingrene i disse nye produkter i Impact Week

Verdenen af kosttilskud kan være skræmmende, selv for erfarne professionelle. Heldigvis har vi fået råd fra eksperterne til at hjælpe med at opdele funktionerne og fordelene ved kosttilskud og ernæringsprodukter, så du kan beslutte, hvad der er bedst for dig og dine mål.

Og der er ikke noget bedre tidspunkt at fylde op end Impact Week. Ud over ekspertrådgivning tilbyder vi nogle seriøse rabatter på næsten alt. Lige i tide til sommeren.

Spring til:

Vægttab

Det vigtigste for vægttab er kalorieoverskud, dvs. at du forbrænder flere kalorier, end du indtager.1 Der er mange måder at nå dette mål på. Følgende produkter kan virke på forskellige måder for at hjælpe med at målrette fedttab, bevare lean muskelmasse og kontrollere dit kalorieindtag.

Impact Diet Whey

  • Pr. portion indeholder Impact Diet Whey 39 g protein, 1 g g glutamin og kun 220 kalorier. Det indeholder også cholin, som understøtter stofskiftet.
  • Impact Diet Whey giver protein, der hjælper dig med at holde dig mæt og beskytter din lean kropsmasse, selv under et kalorieunderskud.1 Protein bremser fordøjelsen, hvilket kan tilfredsstille sultfølelsen i længere tid og hjælpe os med at undgå overspisning.2 Impact Diet Whey skærer også ned på kulhydrater, samtidig med at det giver protein af høj kvalitet til muskelreparation.3 Kolin og glutamin er to andre næringsstoffer, der har vist sig at støtte vægttab.4,5

Impact Diet Lean

  • Impact Diet Lean er et proteinrigt pulver, der indeholder mange ingredienser (kostfibre, vitaminer og mineraler) til at støtte vægttab.
  • Impact Diet Whey er også nyttig til at øge indtagelsen af kostfibre.6 Fibre er en form for kulhydrat, som kroppen ikke kan fordøje; det får os til at føle os mætte. LeanBiome, en ingrediens i Impact Diet Lean, og 17 g protein pr. portion hjælper dig med at holde dig tilfreds og mindre tilbøjelig til at overskride dine kaloriemål.

CLA

  • CLA (konjugeret linolsyre) er en naturligt forekommende omega-6-fedtsyre, som vi kan få fra fødevarer, men som vores krop ikke selv kan danne.
  • Visse undersøgelser har vist, at CLA kan støtte vægttab hos overvægtige personer. Ved at indtage CLA alene får du næringsstofferne uden ekstra kalorier fra de fødevarekilder, det kommer fra, som f.eks. kød og mejeriprodukter.

FlavDrops

  • Hvis du ønsker at tilføje smag til dine fødevarer uden at tilføje sukker og kalorier, er FlavDrops perfekte. De fås i et udvalg af mere end 15 kaloriefri smagsvarianter.
  • Når det drejer sig om vægttab, er kalorieunderskuddet den vigtigste faktor, og FlavDrops kan tilføre sødme til din mad uden ekstra kalorier.

Opbyg muskler

At opbygge muskler er et fælles mål, der ofte er overkompliceret. For at tage muskler på har du brug for masser af kalorier, et program for modstandstræning og nok protein til at hjælpe dine muskler med at opbygge og reparere efter træning.3 Kosttilskud er gode til at støtte muskelvækst, da de giver dig den næring og energi, du har brug for.

Kreatinmonohydrat

  • Kreatin er et populært kosttilskud, der har vist sig at være velegnet til muskelopbygning. Kreatin anses for at være det mest effektive ergogene hjælpemiddel til at hjælpe med at opbygge muskler og øge træningskapaciteten ved høj intensitet.8
  • Indtagelse af kreatin regelmæssigt primer dine muskler ved at maksimere deres kreatinlagre som forberedelse til muskelopbygning.8

Clear Whey Gainer

  • Muskelopbygning kræver tre faktorer: nok kalorier, nok protein og nok motion.9 Clear Whey Gainer er det bedste proteinvalg til muskelopbygning og giver dig den energi og de næringsstoffer, der er nødvendige for at skabe muskelvækst.9
  • Et proteinpulver som Clear Whey Gainer understøtter både kalorie- og proteinindhold, men det er et forfriskende alternativ, der ikke er cremet eller tungt smagende.

Peanut Butter

  • Peanut Butter er en næringsrig kilde til protein og kalorier, der er let at passe ind i mange diæter, herunder veganske og vegetariske.
  • Det indeholder også mange sunde fedtstoffer, som kan være med til at øge dit kalorie- og proteinindtag. Begge dele er vigtige for muskelopbygning.

Instant Oats

  • Havre er en fantastisk kilde til fuldkorn, fibre, kulhydrater og plantebaseret protein til at støtte din træning og din generelle sundhed.
  • Når du opbygger muskler, kan havre levere plantebaseret protein og fuldkorns kulhydrater, der hjælper med at give din krop den energi, den har brug for til at komme igennem en styrketræning.

Toning

At blive tonet op er et almindeligt mål. Dit mål er ikke at tabe dig eller at blive større, men du ønsker at målrette fedtforbrændingen og stadig bevare musklerne i processen. Følgende kosttilskud støtter vedligeholdelse af kropssammensætningen, hvis de indtages som en del af en sund kost og en velafrundet træningsplan.

Clear Whey Isolate

  • Clear Whey Isolate er et prisbelønnet alternativ til almindeligt whey protein. Pakket med 20 g protein pr. portion er det den bedste løsning, når du ønsker en pause fra cremede shakes. Det fås i en række forfriskende smagsvarianter og smager godt på ethvert tidspunkt af dagen.
  • Clear Whey Isolate giver raffineret protein af høj kvalitet, der kan støtte den lean kropsmasse, selv når du har et kalorieunderskud eller presser ekstra hårdt på i fitnesscenteret.2 Og med næsten intet sukker eller fedt er Clear Whey Isolate perfekt til at støtte toningsmål.

Impact Whey Isolate

  • Impact Whey Isolate er en af de reneste proteinmuligheder på markedet, der indeholder 90 % protein og 23 g protein pr. portion. Det er perfekt til efter træning, som en snack eller som supplement til et måltid på ethvert tidspunkt af dagen.
  • Når du forsøger at blive stærkere uden at bulke, er det vigtigt at vælge rene proteinkilder uden ekstra kulhydrater og kalorier. At holde dit proteinindtag højt uden at indtage ekstra kalorier er nøglen til at bevare din sunde muskelmasse.
  • Impact Whey Isolate har mange smagsvarianter for at opfylde dine proteinbehov, samtidig med at du holder tingene interessante.

Soya Proteinisolat

  • Hvis du ønsker en proteinkilde af høj kvalitet, men følger en vegetarisk eller vegansk diæt, er Soya Proteinisolat en god mulighed. Det indeholder 90% protein og 27 g pr. portion, er lavt sukkerindhold og er ideelt til en plantebaseret livsstil.
  • Vegetarer og veganere, der ønsker at støtte deres lean kropsmasse, mens de stadig arbejder hårdt i træningscenteret, har brug for en ren proteinkilde som Soya Proteinisolat for at støtte deres mål. Med mindre end 110 kalorier pr. portion er Soya Proteinisolat en ideel mulighed for dem, der ønsker at styrke sig.

Kom godt i gang

Hvis du er nybegynder og ikke er sikker på, hvor du skal starte, er der nogle gode grundlæggende muligheder, som du kan prøve. Fra whey proteinpulver til at støtte din muskelsundhed eller en vegansk proteinblanding kan du helt sikkert finde en smag, du kan lide. Uanset om du erstatter en mindre sund snack med en shake eller bruger det efter et træningspas, er proteinpulver perfekt til enhver del af din sundhedsrejse.

Impact Whey Protein

  • Impact Whey Protein er en førsteklasses mulighed med 21 g pr. portion. Med op til 40 smagsvarianter er der næsten garanteret noget, du vil elske. Inkluder det i snacks eller i en shake når som helst på dagen.
  • Hvis du lige er kommet i gang og ønsker at støtte din krop og din generelle sundhed, er Impact Whey Protein et produkt uden besvær, der kan give dig det protein, du har brug for, så du føler dig energisk og klar til hvad dagen end bringer. Impact Whey Protein er let at blande med vand, men alsidig nok til at kunne bruges i mange andre opskrifter, og er det perfekte produkt til at have ved hånden.

Vegansk proteinblanding

  • Hvis du følger en plantebaseret kost, ved du sikkert, at du ved at bruge flere kilder af plantebaserede proteiner kan give den bedste aminosyreprofil, og Vegan Protein Blend gør netop dette. Vegan Protein Blend er fremstillet af proteinisolater af ærter og fava-bønner og indeholder 22 g komplet protein pr. portion.
  • Hvis du er en plantebaseret atlet, der lige er kommet i gang, kan Vegan Protein Blend være et godt skridt til at støtte dine sundheds- og sportsrelaterede mål.

Recovery

Vi ved, at det kan føles godt at træne hårdt. Nogle af os har lyst til intens træning. Men det er lige så vigtigt for krop og sind at få tilstrækkelig restitution som selve træningen. At give dig selv tid til at restituere og genopbygge er afgørende for en vellykket træningsplan.

Relax Gummies

  • At få kvalitets hvile og tilstrækkelig søvn for optimal restitution er lige så vigtigt som det arbejde, du lægger i træningscenteret. Relax Gummies indeholder en unik blanding af vitaminer og mineraler og naturlige ekstrakter til at støtte den psykologiske funktion og minimere oxidativt stress.9,10
  • Tilstrækkelig restitution er lige så vigtig som træning for at nå dine mål. Hvis du ikke giver dine muskler, dit sind og din krop tid til at slappe af og reparere sig, vil du ikke kunne fungere optimalt. Relax Gummies kan hjælpe dig, når du er færdig med det hårde arbejde og er klar til at hvile og genoplade dig selv.

Overnight Recovery Blend

  • Selv om de fleste af os ved, hvor vigtigt det er at få nok protein, overvejer vi måske ikke, hvilken type protein der er bedst til situationen eller tidspunktet på dagen. Mens valleprotein virker hurtigt efter en træning for at hjælpe din krop med at opbygge og reparere2 , absorberes kaseinprotein langsommere og over en længere periode.11
  • Når du har brug for at øge dit proteinindtag sidst på dagen, eller du har din træning senere på aftenen, er Slow-Release Casein den perfekte proteinmulighed til at støtte reparation og opbygning af dine muskler, selv mens du sover. Optimering af muskelrecovery om natten ved hjælp af Slow-Release Casein kan være det ekstra boost, som dine muskler har brug for til din næste hårde træning.

Overnight Recovery Blend

  • Overnight Recovery Blend er en unik alt-i-én blanding med 45 g protein pr. portion og kombinerer flere proteinkilder sammen med glutamin til støtte for muskelrecovery.12
  • En komplementær blanding af kasein med langsom frigivelse og æg- og mælkeprotein, der støtter dine muskler i at reparere og genopbygge, samtidig med at du føler dig bedst muligt til din næste træning. Overnight Recovery Blend har alle ingredienserne til at understøtte restitutionen.

Snack bedre

Mange af os bliver sultne mellem måltiderne. Det er normalt og behageligt at snacke. Nogle snacks er dog skadelige for træningsforløbet. Ved at planlægge i forvejen og have nogle proteinfyldte snacks ved hånden kan du tilfredsstille din trang uden at skade din træning. Snacks med højt proteinindhold som Impact Bar og Double Dough Brownie kan tilfredsstille lækkersultne cravings og støtte dine muskler.

Impact Protein Bar

  • Impact Protein Bars indeholder 45 g protein i en nem snack, der er nem at tage med på farten. Impact Protein Bars har et lavt sukkerindhold og et højt fiberindhold og kan støtte dine fitness mål og holde dig tilfreds på ethvert tidspunkt af dagen.
  • Når du er på farten, kan det være svært at finde sunde valg. Hvis du har en snack med et højt indhold af protein og fibre med, støtter du ikke kun dine muskler, men kan også tilfredsstille din trang og gøre dig mindre tilbøjelig til at overspise senere på dagen.2

Layered Bar

  • Layered Protein Bar smager som en forkælende treat, men indeholder protein, kulhydrater og fibre af høj kvalitet i én praktisk bar. Med over 20 g protein og en række forskellige smagsvarianter at vælge imellem er det en nem måde at tilfredsstille din snacktrang på.
  • De seks lag af smag og tekstur kan tilfredsstille enhver trang uden at smide dine mål ud af vinduet. Ved at fokusere på måltider og snacks, der indeholder både protein og fibre, kan du holde dig tilfreds og i gang med dit spil.

Vegan Double Dough Brownie

  • Til alle, der følger en plantebaseret kost og har brug for et boost af lækker næring på farten. Den veganske Double Dough Brownie er en lækkerbisken, der kombinerer det bedste fra både cookies og brownies – men med et minimum af sukker og fedt. Den indeholder 13 g plantebaseret protein sammen med fibre, der holder din krop i gang.
  • Selv om der findes mange whey baserede protein snackbarer, kan vegetarer og veganere sætte pris på den plantebaserede ernæring i Vegan Double Dough Brownie. Det er en proteinrig snack, der kan smides i skrivebordsskuffen, rygsækken eller tasken, så den er klar, når du har brug for at øge dit proteinindtag i løbet af dagen.

Generel sundhed

Kosttilskud og ernæringsprodukter er ikke kun for motionister. En sund, velafrundet kost er vigtig, men nogle gange er det svært at sikre gennem maden alene, at du får nok af alle de næringsstoffer, du har brug for til at holde dig i form og sund. Vitamin- og mineraltilskud er gode til at hjælpe med at støtte den generelle sundhed.

Multivitamin Gummies

  • Selv når vi gør vores bedste for at spise sundt, kan vores kost nogle dage være utilstrækkelig til det ideelle antal vitaminer og mineraler, som vores krop har brug for. Multivitamin Gummies indeholder en blanding af 11 vitaminer og mineraler, der hjælper med at dække eventuelle huller i en kostplan.
  • Selv om vores kroppe er effektive maskiner, kan de ikke fremstille alle de vitaminer og mineraler, som vi har brug for til at fungere bedst muligt. Hvis vi ikke får vigtige næringsstoffer fra maden, kan det være nyttigt at tage multivitaminer for at dække alle baser. Multivitamin Gummies indeholder de vigtige næringsstoffer, som vores krop har brug for, så vi får et boost selv på dage, hvor vi måske ikke kan få nok.

Kort fortalt

I løbet af Impact Week tilbyder vi 45 % rabat på næsten alt, så hvad er et bedre tidspunkt at købe kosttilskud på? Uanset hvad dit mål er – Vægttab, bulking, toning, muskeløgning – er der masser af kosttilskud og mineraler til at støtte din rejse.

Referencer:

  1. Johnston, B. C., Kanters, S., Bandayrel, K., Wu, P., Naji, F., Siemieniuk, R. A., … & Mills, E. J. (2014). Comparison of weight loss among named diet programs in overweight and obese adults: a meta-analysis. Jama, 312(9), 923-933. 
  2. Paddon-Jones, D., Westman, E., Mattes, R. D., Wolfe, R. R., Astrup, A., & Westerterp-Plantenga, M. (2008). Protein, weight management, and satiety. The American journal of clinical nutrition, 87(5), 1558S-1561S. 
  3. Ivy, J. L. (2004). Regulation of muscle glycogen repletion, muscle protein synthesis and repair following exercise. Journal of sports science & medicine, 3(3), 131. 
  4. Elsawy, G., Abdelrahman, O., & Hamza, A. (2014). Effect of choline supplementation on rapid weight loss and biochemical variables among female taekwondo and judo athletes. Journal of human kinetics, 40, 77. 
  5. Laviano, A., Molfino, A., Lacaria, M. T., Canelli, A., De Leo, S., Preziosa, I., & Rossi Fanelli, F. (2014). Glutamine supplementation favors weight loss in nondieting obese female patients. A pilot study. European journal of clinical nutrition, 68(11), 1264-1266. 
  6. Howarth, N. C., Saltzman, E., & Roberts, S. B. (2001). Dietary fiber and weight regulation. Nutrition reviews, 59(5), 129-139. 
  7. Chen, S. C., Lin, Y. H., Huang, H. P., Hsu, W. L., Houng, J. Y., & Huang, C. K. (2012). Effect of conjugated linoleic acid supplementation on weight loss and body fat composition in a Chinese population. Nutrition, 28(5), 559-565. 
  8. Buford, T. W., Kreider, R. B., Stout, J. R., Greenwood, M., Campbell, B., Spano, M., … & Antonio, J. (2007). International Society of Sports Nutrition position stand: creatine supplementation and exercise. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 4(1), 1-8. 
  9. Patrick J Stover, Martha S Field, Vitamin B-6, Advances in Nutrition, Volume 6, Issue 1, January 2015, Pages 132–133, https://doi.org/10.3945/an.113.005207 
  10. Yamauchi, R. (1997). Vitamin E: mechanism of its antioxidant activity. Food Science and Technology International, Tokyo, 3(4), 301-309. 
  11. Soop, M., Nehra, V., Henderson, G. C., Boirie, Y., Ford, G. C., & Nair, K. S. (2012). Coingestion of whey protein and casein in a mixed meal: demonstration of a more sustained anabolic effect of casein. American Journal of Physiology-Endocrinology and Metabolism, 303(1), E152-E162. 
  12. Street, B., Byrne, C., & Eston, R. (2011). Glutamine supplementation in recovery from eccentric exercise attenuates strength loss and muscle soreness. Journal of Exercise Science & Fitness, 9(2), 116-122.

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Forfatter og ekspert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her