Kosttilskud

Få mest ud af hver træning | Oplev vores Active Women udvalg

Uanset om du arbejder på dine glutes, giver den max til en spinning time eller blot ønsker at give din krop det rette brændstof for at forblive sund og rask, så er vores Active Women udvalg din største støtte.

Vi har alt fra præstationsfremmende pre-workouts til lækre snacks, der vil tilfredsstille din søde tand uden at ødelægge dine fremskridt og hårde arbejde.

At indtage den rette ernæring er det første skridt tættere på dine mål, og vi er her for at gøre det endnu lettere. Vores kosttilskud er blevet skræddersyet specifikt til kvindekroppen.
Her kommer nogle highlights:

Diet Protein Blend

Active women diet blend

Hvis du er på udkig efter et proteinpulver, der er næringsrigt, yderst delikat og giver din krop det nødvendige efter en hård omgang træning, så er Active Women Diet Blend din perfekte partner. Med 20 g protein og kun 96 kalorier pr. portion, vil denne suveræne blanding maksimere muskel gendannelse og muskeløgning uden at ruinere dine makroer.1

Vi har også tilføjet CLA og cholin, som begge er naturlige ingredienser. Studier har vist, at de begge spiller en betydelig rolle i fedttab og stofskifte.2-3  Hvis du sigter mod et fedttab og toning, så er dette den ideelle shake til din træningsrutine.

Vegan Protein Blend

Active woman protein blend

Denne mælkefri blanding bryder med 16 g plantebaseret protein pr. portion. Plus det kun indeholder naturlige smagsstoffer uden tilsat sukker. Vi har også tilføjet grøn te ekstrakt, som studier har vist har en mindre fedtreducerende effekt. Derudover er der også folsyre, som er vigtigt for mange biokemiske reaktioner såsom fedtstofskiftet og aerob respiration.4-5

For et ekstra boost er der tilføjet C-vitamin til at reducere træthed og understøtter et sundt immunforsvar .6-7

Superfood Protein Blend

Superfood protein blend

Et andet plantebaseret proteinpulver, der er en smagfuld blanding spækket med imponerende ingredienser sammen med revitaliserende koffein-kick fra matcha. Matcha er en form for grøn te, der også har vægttabs fordele. 8

Der er også en kraftig blanding af C-vitamin, folsyre, jern og zink til at hjælpe dig med at opnå dit daglige indtag på en hurtig og nem måde. Zink er perfekt til et sundt immunforsvar, og jern hjælper med at reducere træthed. Med denne unikke blanding vil du være oplagt og klar til at komme igennem din træning dag efter dag. 9-10

Pre-Workout

Pre-workout blend

Rigtig mange pre-workouts vil give dig følelsen af at kunne kravle op og ned ad væggene lang tid efter, at du har fået trænet. Dette er absolut ikke ideelt, hvis du indtager din pre-workout før en aftentræning.
Vores Active Women Pre-Workout vil give dig den helt rette mængde, så du også kan falde i søvn og få dine timer på øjet. Hver portion indeholder 75 mg koffein fra naturlige kilder såsom guarana og grøn te ekstrakt.
Studier har vist, at koffein kan gøre dig mere fokuseret og ligeledes reducere træthed og udmattelse. Alt dette samtidig med at øge udholdenhed og energi. 11-13

For at  give dine muskler det rette brændstof til hvert sæt, så indeholder hver portion 4 g BCAA udvundet fra plantebaseret ingredienser ved hjælp af en mikrobiel fermenteringsproces.14
Disse er fundet naturligt i protein, som hjælper med opbygning og gendannelse af nye muskler. Der er også C-vitamin for ekstra energi, kokosvand for elektrolytter og cholin for fedttab.

Multivitamin

Multivitamin

For at få mest ud af din træning, har du brug for at holde dig i tip-top form. Konsekvensen er, at du overhovedet ikke har mulighed for at få trænet, hvis du ikke føler dig godt tilpas. Derfor er det en super god ide at tage en multivitamin for at forblive sund og rask uden at skulle kæmpe mod hoste og forkølelse.18

Du får den rette støtte indefra og ud med vores Active Woman™ Multivitamin, der indeholder D-vitamin for knogler og led. E-vitamin for hud og hår samt B-vitamin for at reducere træthed og udmattelse.19-21 Vi har også tilføjet folsyre, kalcium, jern og zink.

Ved at tage denne multivitamin, der er skræddersyet til kvinder, så er du garanteret at give din krop det, som den har brug for. 22

Hvad kan jeg snacke?

Sunde snacks

De små kære cravings kan virkelig ødelægge enhver sund kost, hvis du vælger de forkerte snacks mellem dine måltider. Bare rolig. Hjælpen er på vej.

Med et delikat serie af proteinrige snacks, behøver du ikke at gå på kompromis med at få stillet sulten og bevare din træningsrytme.

Lean Protein Bar

Dette er en proteinbar med en masse power. Hele 18 g protein. Høj på fibre og lavt sukkerindhold, er  Skinny Protein Bar en lækker on-the-go snack. Fås i to smagfulde varianter, Cookie Dough eller White Chocolate & Raspberry. Du kommer aldrig til at gå tilbage til en traditionel sukkerholdig chokoladebar.

Lean Protein Cookie

Hvis du holder øje med, hvad du spiser, så er cookies som regel en no-go. Sådan behøver det ikke at være. For med vores Protein Cookie kan du nyde den lækre smag, men med 80% mindre sukker, 70% mindre fedt og hele 25 g protein per cookie.

Lean Flapjack

Det handler ikke altid kun om protein. Især hvis du leder efter noget brændstof til din træning, så er kulhydrater også vigtige. The Skinny Flapjack er den perfekte sammensætning af både protein og kulhydrat, så du får dine havre komplekse kulhydrater og protein på en smagfuld måde. Med blot 2 g sukker skal du altså lede længe efter en flapjack, der både ser, smager og er god andre steder.

Protein Brownie

Den ultimative snack til den søde tand. Brownies er virkelig en lækker dessert, men desværre ikke altid så god ved taljemålet. Heldigvis er vores Skinny Brownie god mod dig på alle måder uden at ødelægge din kost. Denne brownie er fattig på sukker, rig på protein og kun 191 kalorier, hvilket gør den særdeles velegnet til at holde dig godt kørende.

Nice to know

At kunne spise lækker mad og stadig holde sig på sporet, er enhver fitness piges drøm, og vi har selvfølgelig sørget for netop dette. Der er absolut ingen grund til at gøre dig selv trist og ulykkelig med kedelige måltider og snacks, som hverken tilfredsstiller dine smagsløg eller humør.
Vores Active Women serie er svaret på dine bønner ved at tilbyde dig den rette ernæring, som du har behov for på en delikat måde.

Oplev det fulde Active Women udvalg

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.


1 Hayes, A., & Cribb, P. J. (2008). Effect of whey protein isolate on strength, body composition and muscle hypertrophy during resistance training. Current Opinion in Clinical Nutrition & Metabolic Care11(1), 40-44.

2 Whigham, L. D., Watras, A. C., & Schoeller, D. A. (2007). Efficacy of conjugated linoleic acid for reducing fat mass: a meta-analysis in humans. The American journal of clinical nutrition85(5), 1203-1211.

3 Elsawy, G., Abdelrahman, O., & Hamza, A. (2014). Effect of choline supplementation on rapid weight loss and biochemical variables among female Taekwondo and Judo athletes. Journal of human kinetics40(1), 77-82.

4 Maki, K. C., Reeves, M. S., Farmer, M., Yasunaga, K., Matsuo, N., Katsuragi, Y., … & Blumberg, J. B. (2008). Green tea catechin consumption enhances exercise-induced abdominal fat loss in overweight and obese adults. The Journal of nutrition139(2), 264-270.

5 Mahmood, L. (2014). The metabolic processes of folic acid and Vitamin B12 deficiency. Journal of Health Research and Reviews1(1), 5.

6 Carr, A. C., & Maggini, S. (2017). Vitamin C and immune function. Nutrients9(11), 1211.

7 Huck, C. J., Johnston, C. S., Beezhold, B. L., & Swan, P. D. (2013). Vitamin C status and perception of effort during exercise in obese adults adhering to a calorie-reduced diet. Nutrition29(1), 42-45.

8 Basu, A., Sanchez, K., Leyva, M. J., Wu, M., Betts, N. M., Aston, C. E., & Lyons, T. J. (2010). Green tea supplementation affects body weight, lipids, and lipid peroxidation in obese subjects with metabolic syndrome. Journal of the American College of Nutrition29(1), 31-40.

9 Rink, L. (2000). Zinc and the immune system. Proceedings of the Nutrition Society59(4), 541-552.

10 Verdon, F., Burnand, B., Stubi, C. F., Bonard, C., Graff, M., Michaud, A., … & Chapuis, C. (2003). Iron supplementation for unexplained fatigue in non-anaemic women: double blind randomised placebo controlled trial. Bmj326(7399), 1124.

11 Directorate General Health and Food Safety.

12 Graham, T., Rush, J. and Soeren, M. (1994). Caffeine and Exercise: Metabolism and Performance. Canadian Journal of Applied Physiology, 19(2), pp. 111-138.

13 Graham, T. (2001). Caffeine and Exercise. Sports Medicine, [online] 31(11), pp.785-807.

14 Blomstrand, E., Hassmen, P., Ekblom, B., & Newsholme, E. A. (1991). Administration of branched-chain amino acids during sustained exercise—effects on performance and on plasma concentration of some amino acids. European journal of applied physiology and occupational physiology63(2), 83-88.

15 Huck, C. J., Johnston, C. S., Beezhold, B. L., & Swan, P. D. (2013). Vitamin C status and perception of effort during exercise in obese adults adhering to a calorie-reduced diet. Nutrition29(1), 42-45.

16 Saat, M., Singh, R., Sirisinghe, R. G., & Nawawi, M. (2002). Rehydration after exercise with fresh young coconut water, carbohydrate-electrolyte beverage and plain water. Journal of physiological anthropology and applied human science21(2), 93-104.

17 Elsawy, G., Abdelrahman, O., & Hamza, A. (2014). Effect of choline supplementation on rapid weight loss and biochemical variables among female Taekwondo and Judo athletes. Journal of human kinetics40(1), 77-82.

18 Maggini, S., Wintergerst, E. S., Beveridge, S., & Hornig, D. H. (2007). Selected vitamins and trace elements support immune function by strengthening epithelial barriers and cellular and humoral immune responses. British Journal of Nutrition98(S1), S29-S35.

19 Holick, M. F. (1996). Vitamin D and bone health. The Journal of nutrition126(suppl_4), 1159S-1164S.

20 Myriam, M., Sabatier, M., Steiling, H., & Williamson, G. (2006). Skin bioavailability of dietary vitamin E, carotenoids, polyphenols, vitamin C, zinc and selenium. British Journal of Nutrition96(2), 227-238.

21 Kennedy, D. O. (2016). B vitamins and the brain: Mechanisms, dose and efficacy—A review. Nutrients8(2), 68.

22 Schwartz, J. B. (2001). Vitamin intake, recommended intake, and gender differences. The journal of gender-specific medicine: JGSM: the official journal of the Partnership for Women’s Health at Columbia4(1), 11-15.

 

Ingen post tags



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert


BLOG EKSKLUSIV KODE FOR DIG DER LÆSER BLOGGEN! SPAR 25% NU MED KODEN BLOG25 Køb nu