Ernæring

Fit mum Q&A | Eksklusivt interview med Abby Pell og Nina Ross

Fit mum Q&A | Eksklusivt interview med Abby Pell og Nina Ross

Vi indfangede to af vores Fit Mum ambassadører for at finde ud af, hvad der motiverer dem til at holde sig i fantastisk form – og hvordan de gør det samtidigt med, at de har børn!

Abby Pell

WBFF PRO – Bikini Champ

sund mor

Hvordan gør du sundhed til del af det af være forælder?

Som alle gode mødre vil jeg gerne have, at min datter vælger de sunde alternativer. Jeg forbyder hende intet, fordi jeg er sikker på, at hun, hvis jeg gjorde det, ville have endnu mere lyst til det. Jeg prøver på at fortælle hende om de fordele, der er ved at holde sig sund, fx i forhold til træning og kost, og de negative aspekter, der er ved ikke at holde sig sund.

Hun er virkelig klog, og vi bruger en alt-med-måde-tilgang!

Har du nogen gode råd til at spise sundt som en familie?

Det er ikke altid let at lave aftenmad, som passer til alle i familien, især ikke, hvis en eller flere følger en streng kostplan. Jeg plejer at lave store portioner af fx kødsovs, cottage pie eller wok-retter og fryse dem ned i mindre portioner. Når det så er tid til aftensmad, er der en valgmulighed for alle, og så laver jeg mindre portioner til min lille dame.

Jeg har altid masser af frisk frugt, grønt, æg, kylling og fisk i huset, så det er ikke svært hurtigt at bikse noget sammen, hvis der er nogle, der er sultne!

Har du nogen tips til at træne sammen som en familie?

Vi laver mange sjove ting sammen som en familie, så som gåture, cykelture og svømning. Min datter har utroligt megen energi, så jeg prøver på at lave noget sjovt sammen med hende i weekenderne for at opmuntre hende til at være aktiv.

Mit træningscenter har et børnehjørne, som giver børn mulighed for at prøve nogle af de mere simple cardio-maskiner, fra de er 8 år. Min datter ved, at en stor del af mit liv handler om sundhed og fitness, og som det er lige nu, ser det ud til, at hun gerne vil følge i mine fodspor, når hun bliver ældre!

Har du nogen tips til at presse træning ind i en travl hverdag?

Jeg har gjort træning til en del af min daglige og ugentlige rutine. Der er så mange, der siger, at de ikke har tid, men hvis det er vigtigt nok for én, så finder man tiden. Til at begynde med, klemte jeg min træning ind, når det var muligt, hvilket som regel var meget tidligt om morgenen eller meget sent om aftenen.

Jeg går i træningscentret for at stresse af, og i mit hoved udgør en times træning kun 4 % af éns dag. Når du først er kommet ind i vanen med at træne regelmæssigt, så bliver det naturligt at gøre træningen til en del af din dag.

Hvad er dine vigtigste fitness-råd til udearbejdende mødre?

Træning er for alle – hvis du ikke har mulighed for at komme i centret, så træn derhjemme. Det er ikke egoistisk at tage sig tid til at træne – det er tværtimod vigtigt for dit velvære, og det gør dig til en bedre rollemodel for dine børn.

Jeg mener helt sikkert, at jeg er mere produktiv resten af dagen, når jeg har trænet. Ydermere frigiver træning endorfiner, endorfiner, endorfiner – som gør dig glad, glad, glad – og når du er glad, er dine børn det også!

_______________________________________________________________________

Nina Ross

IFFB PRO – Bikini

træning familie

Har du nogen tips til at presse træning ind i en travl hverdag?

Man kan altid finde tid til at træne. Du kan træne derhjemme, i frokostpausen, eller når dine børn sover. Jeg mener, at det er et spørgsmål om at have de rigtige værktøjer, og at du ser resultater, som gør dig motiveret og dermed får viljen til at finde tiden til det.

Hvis du oplever, at du ingen vegne kommer, så vil du føle, at det ikke er besværet værd, så mit råd er, at du skal dokumentere dit fremskridt – tag billeder, lav en dagbog, skriv dine målingsresultater ned.

Har du nogen tips til at træne sammen som en familie?

I weekenderne handler det om at have det sjovt og slappe af og passe træningen ind i løbet af dagen. Jeg forsøger at sikre, at der i vores aktiviteter er noget for alle. Træning bliver således en del af vores familieweekend.

Vi både svømmer, spiller tennis, går ture eller går i træningscentret sammen! Der findes mange familievenlige træningscentre rundt omkring.

Hvad motiverer dig til at træne hver dag?

Træning er terapi for mig – det er tid til mig selv, tid til at lade op og klare hjernen. Jeg finder tiden til det, og jeg har tilsidesat mange andre ting for at være i stand til at udnytte den tid, jeg har – i modsætning til at spilde tiden.

Det har gjort, at jeg har været i stand til at skabe mig en karriere inden for fitness. Til at begynde med troede jeg dog ikke på, at jeg kunne ændre mit liv ved at ændre min krop!

Hvad er dine vigtigste fitness-råd til udearbejdende mødre?

KONKVENS og TÅLMODIGHED! Rom blev ikke bygget på én dag.

Hvad kan man gøre for at bevare motivationen?

Sæt realistiske mål for dig selv. Begynd med at tænke, at du kan gøre det – på den måde kommer du snart til at tro på det og visualisere, hvad du gerne vil ende med at blive.

Du udgør selv den største forhindring – derfor skal du komme over den og begynde at give dig tid til dig selv og sætte personlige mål – sådan begyndte min succes inden for fitness!


Ingen post tags



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert