Ernæring

Forbrænd kalorier som julemanden, men hold igen med de søde sager

Juleform

Forbrænd kalorier i løbet af december for ikke at starte et nyt år på en alt for sur måde. Men er det ikke lidt lettere sagt end gjort? Julen er jo ikke ligefrem den nemmeste tid på året at prøve at holde sig i form. Julemåneden er lig med brunede kartofler, andesteg, flæskesteg, risalamande og mange andre godter. Men der må findes en måde, hvor man kan forbrænde alle de gode sager på. Som julehistorien siger, så besøger julemanden alle huse i hele verden på bare en enkelt aften. Han rejser gennem snestorm, lander på toppen af tagene, og kæmper sig vej ned gennem skorstene med sin tunge gavesæk. Han må have utrolig ømme muskler dagen derpå! Og så alligevel – det kan være, han har taget MYPRE, til at kickstarte juleaften.
Julegodterne er ikke kun til dig og familien, julemanden fortjener også at få nogle! Måske endda en protein-småkage, til at give ham noget ekstra energi til juleaftens hårde arbejde. Så hvis julemanden besøger bare 25 millioner hjem, og en gennemsnitlig småkage indeholder 49 kalorier, betyder det, at julemanden indtager 1.225.000.000 kalorier på bare en aften! Så hvad ville han skulle gøre for, at kunne forbrænde alle de ekstra kalorier?

Forbrænd kalorier

Forbrænd kalorier

En normal kickboxing holdtime forbrænder ca. 700 kalorier på 45 minutter. Julemanden ville altså skulle deltage på 1.750.000 hold, eller lave det, der svarer til 1.312.500 timers kickboxing. Et gennemsnitligt marathon forbrænder 2.600 kalorier, så vælger julemanden, at ville forbrænde de ekstra kalorier ved at løbe marathon, ville han skulle deltage i hele 471.154 marathonløb. Forestil dig, alle de vabler han ville få! Eller hvis han følger princippet om 100 kalorier forbrændt ved 1,6 km løb, ville han skulle løbe 19.714.464 km. Det er det samme som fra jorden til månen 51 gange, hvilket må siges at være fantastik “højde”-træning.

Moralen af den lille julehistorie

Myprotein jul

Forbrænd kalorier fra de søde julesmåkager med ovenstående træningseksempler. Du bør dog generelt være opmærksom på, hvad du indtager og forbrænder i løbet af den søde juletid. Undgå at overspise af julegodterne, også selvom det måske ikke er så overdrevet som julemandens indtag. Så vil du kunne holde formen i skak! Alt med måde og spis kun når du har brug for det.

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.



Lone Roosewelt

Lone Roosewelt

Forfatter og ekspert

Mit navn er Lone, og min største passion er fitness og ikke mindst sund livsstil! Jeg har gennem de sidste 15 år trænet, både holdtræning og bodybuilding. Som noget nyt er jeg begyndt på Krav Maga, som både er sjov og hård træning. Jeg har arbejdet hos Fitnessdk, men også været fuldtidsansat hos Trevor Linden Fitness i Vancouver. Jeg er desuden uddannet serviceøkonom med fitness i speciale, har en hold instruktøruddannelse fra Inshape Training i Canada og har siden 2009 været uddannet fysiurgisk massør.