Træning

Trænings hacks | Boost din daglige sundhed med enkle livsstilsændringer

En total fitness forandring kan virke uoverskueligt og udmattende, inden du overhovedet er kommet igang. Alt for ofte, selvom vi har motivationen fra start, så er det ikke holdbart på lang sigt, og vi falder tilbage til velkendte og dårlige vaner, og sundhed er en by i Rusland.
For mange mennesker er bittesmå og håndgribelige forandringer vejen frem til en mere aktiv livsstil, som varer ved resten af livet. Har du brug for inspiration?
Her er vores top 7 over forslag til at booste din daglige sundhed.

Tag trapperne

Hvis du kan, så bør du altid tage trapperne fremfor elevatoren eller rulletrapperne. Fordelene ved at tage trapperne er, at du styrker dine mavemuskler, ben og knæhaser. Fem minutter om dagen ved at tage trapperne kan forbrænde 310 kalorier ekstra om ugen – helt uden at du føler dig træt. Tænk på at det første trin er den rette vej til at booste netop din sundhed.

Myprotein active women

Børst dine tænder og træn

Nu du alligevel børster dine tænder i de anbefalede 2-3 minutter både morgen og aften, så kan du lige så godt presse lidt træning ind. Vælg en øvelse såsom squats eller lunges og lav repetitioner indtil tiden er gået. Dette er især godt at gøre om morgenen for at sætte din blodcirkulation i gang.
Ikke kun vil dine tænder se godt ud, men også resten af kroppen.

Træn sofa mavemusklerne under reklamerne

Hvis du har en aften på sofaen, så kan du alligevel snige lidt maveøvelser ind. Hold en planke position under første reklame. Under anden reklame så lav crunches og under tredje reklame lav Russian twists for de skrå mavemuskler. Hvis der kommer flere reklamer så gentag eller lav nogle jumping jacks.

sundhed

Udskift dine drikkevarer

De flydende kalorier, om man vil. Byt en kalorieholdig drink ud med et sundere alternative. Få dit morgen koffein fix fra en sort kaffe i stedet for en karamel latte eller byt din coca cola ud med danskvand.
Prøv at hold dig til sundere alternativer i et par uger og læg mærke til, hvilken forskel og effekt det har på dig.

Kogetid og ventetid = Den nye cirkeltræning

Når du står og kokkererer i køkkenet, så er der en masse ventetid. Fx når du venter på mikroovnen skal tælle ned, og så kan du alligevel lave lidt øvelser. For 5 minutter eller derunder, så lav jumping jacks eller sprint på stedet for at få pulsen op. Ved længere kogetid så gør en cirkeltræning ud af ventetiden. 1 minut squats, 1 minut sprint på stedet, 1 minut jumping jacks, 1 minut burpees, 1 minut hvile – Gentag indtil tiden er gået.

10.000 skridt

Få en skridttæller eller en app på din telefon. At gå 10.000 skridt om dagen vil være nemmere for folk med et arbejde, der involverer aktivitet. Her kan nævnes sygeplejersker eller butiksmedarbejdere. Mange mennesker bliver nok overrasket over, hvor få skridt de får gået i løbet af dagen, men ved at gøre en bevidst indsats for at nå de 10.000 skridt, så vil det gavne dit generelle helbred og sundhed.

Forkæl dig selv med en aktivitet og IKKE mad

Alt for ofte, når folk træner hårdt og dedikeret for at opnå deres fitness mål, så forkæler de sig selv med en lille ”treat” – og gerne i form af noget spiseligt. At løbe en tur er fantastisk for dig, men du vil ikke tabe dig af det, hvis du efterfølgende spiser stegt kylling med pomfritter. Selvfølgelige handler det alt sammen om balance i din kost, men begynd at se selve din fysiske aktivitet som en belønning og skulderklap i sig selv i stedet for at ty til mad og snacks. Du vil se positive resultater af en lille mind-set ændring.



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert


BLOG EKSKLUSIV KODE FOR DIG DER LÆSER BLOGGEN! SPAR 25% NU MED KODEN BLOG25 Køb nu