HALLOWEEN UDSALG | Spar op til 60%
+ 10% på alt andet* | Brug koden: 10EXTRA

Strong Together

Velkommen til The Locker Room.
Stedet for post-træning catch-ups.

Vores mentale velbefindende er lige så vigtigt som vores fysiske helbred. Men vi ved, at nogle kampe er svære at se.
The Locker Room handler om at bringe vores fællesskab sammen, dele historier, grine og få det, der virkelig generer dig fra brystet.
Vi er her for at støtte din velvære- og fitnessrejse hvert eneste skridt på vejen, fordi vi er stærkere sammen.
Nogle kampe er svære at se.

20 KR DONERES FOR HVER SOLGT SHAKER TIL LANDSINDSATSEN EN AF OS

Hver gang du træner og tager hånd om din krop, skal du huske dit sind.

Vi har arbejdet på en kollektion af shakers til World Mental Health Day (10. oktober), der er designet med dette i tankerne
– hver shaker repræsenterer enten positivitet, ro, styrke eller revitalisering. Et delt problem er et problem halveret.
Så vi donerer 20 kr fra hver shaker, der sælges til Landsindsatsen EN AF OS, for at give dem mulighed for at støtte flere mennesker, der er ramt af psykiske problemer.

Sammen er vi stærkere.
KØB OG DONER NU

Stronger Together Shakers

Samarbejde med Landsindsatsen EN AF OS

Vi er stolte af, at vi er i stand til at støtte din fitnessrejse hvert skridt på vejen. Men vi vil støtte mere end din fysiske rejse,
og derfor arbejder vi sammen med Landsindsatsen EN AF OS så vi også kan støtte dig med dit mentale velbefindende.

Her er lidt mere information om Landsindsatsen EN AF OS og hvad de arbejder med:

Landsindsatsen EN AF OS har til formål at afstigmatisere psykisk sygdom i Danmark – altså slut med diskrimination og udelukkelse af mennesker,
der har eller har haft en psykisk sygdom. I indsatsen udtrykker de det sådan:
Væk med tavshed, tvivl og tabu om psykisk sygdom.

Landsindsatsen EN AF OS arbejder konkrekt med at øge danskernes viden om psykisk sygdom og mindske den afstand, der fører til stigmatisering, fordomme og social udelukkelse.
De arbejder også for at skabe større forståelse for psykisk sygdom i skoler, på arbejdspladser og alle andre stedet, hvor hverdagslivet udfolder sig.
Landsindsatsen EN AF OS blev lanceret den 19. september 2011 og beskæftiger sig med fem overordnede indsatsområder, hvor målgrupperne er brugere og pårørende,
unge (især under uddannelse), arbejdsmarkedet, personale i sundheds- og socialsektorerne, medierne og den brede befolkning.

For mere information omkring Landsindsatsen EN AF OS, besøg deres hjemmeside:
Klik her


Mental Sundhed

Tjek vores blog for flere råd om, hvordan du passer på din mentale sundhed
FAQs
Det er vigtigt at passe på dig selv, men nogle gange har vi ikke alle svarene.
Så vi har besvaret et par spørgsmål, du måtte have omkring mental sundhed.

1 ud af 4 af os har oplevet et psykisk problem gennem deres liv (Kilde: World Health Report, WHO, Geneva, 2001).


Det er derfor at det er så vigtigt at sikre at du åbner op og når ud til andre, hvis du er bekyrmet for mental sundhed, da der er en chance for, at nogen du kender oplever lignende udfordringer eller har samme bekymringer.


Det vigtigste er at tale med nogen, du stoler på. Uanset om det er en ven, nogen i din familie, en kollega, en læge eller en supportlinje.


Det kan være nyttigt at få lidt mere information omkring hvad du oplever. Dette kan hjælpe dig med at få et andet perspektiv på det og være starten på at få hjælp.

Det hele afhænger af det forhold, du har med denne person. Et godt sted at starte er at vise din støtte og fortælle dem, at de kan tale med dig, hvis de har brug for det. Eller forsigtigt tilskynde dem til at søge passende støtte.

  • Hold kontakten, tale om dine følelser og bede om hjælp Der er intet bedre end at mødes med nogen ansigt til ansigt og snakke med hinanden omkring hvordan du har det, men det er ikke altid muligt.

 Så sørg for at holde kontakten med dine venner, familie eller kollegaer — Prøv at ringe til dem, send en email eller chat med dem online.

Prøv at holde kommunikationen åben, især hvis du føler at du kæmper — At tale om dine følelser kan hjælpe dig med at tage hånd om din mentale sundhed, samt gøre det lettere at bede om hjælp, hvis du har brug for det.

Der er lokale tjenester som kan hjælpe dig, hvis du føler at du ikke kan åbne op for hverken venner eller familie.


  • Hold dig aktiv —   Regelmæssig mortion kan være en væsentlig fordel din mentale sundhed, da det holder alle dine vitale organer, inklusive din hjerne sund. Motion kan også hjælpe, da det kan hjælpe dig med at sove, koncentration i løbet af dagen og øge din selvværd — hvilket får dig til at føle dig bedre tilpas.


  • Spis godt - Ligesom alle de andre organer i din krop har din hjerne brug for en sund, afbalanceret diæt for at få den blanding af næringsstoffer, den har brug for, både for at forblive sund og fungere. Prøv altid at huske, at en diæt, der er god for din fysiske sundhed, er er god for din mentale sundhed.


  • Drink alkohold ansvarligt - Vi kan ofte drikke alkohol af forskellige årsager, for eksempel for at fejre noget eller når vi mødes med venner. Men nogle af os drikker for at ændre vores humør, elelr når vi har at gøre med frygt eller ensomhed, men effekten er kun midlertidig og ikke en god måde at styre dine følelser på.

Når drikken er forsvundet, føler du dig værre på grund af den måde alkolholen har påvirket din hjerne og resten af din krop.


  • Tag en pause - Uanset om det er en pause på fem minuetter fra rengøringen af køkkenet, at tage på en tur eller en weekend for at udforske et nyt sted. Vi har alle brug for lidt tid til at stresse af og have lidt ”mig tid”.


  • Gør noget, du nyder -  Vi har alle noget, som vi elsker at gøre. Eller har aktiviteter, vi kan miste os i. Eller måske er der noget, du plejede at elske at gøre tidligere?

Uanset hvad det er, så det hjælpe dig med at stresse af. Hvis du nyder det, er der også stor chance for, at du er god til det, og at det kan øge din selvtillid.


  • Accepter hvem du er - Vi ved, at dette kan være lettere sag end gjort. Så vi vil minde dig om, at vi alle er forskellige. Der er ingen andre som dig derude. Du er unik. Og det er meget sundere at acceptere, hvem du er, end at ønske at du var mere som en anden.

At have det godt med sig selv øger din selvtillid til at lære nye færdigheder, besøge nye steder og få nye venner. Selvtillid hjælper dig med at klare udfordringerne, når livet tager en vanskelig drejning.

· Hold kontakten med venner og familie.


· Vær så aktiv so du kan og spis sunde, afbalancerede måltider.


· Forvent at det kan være en vanskelig tid, og øv dig i teknikker for at håndtere stress.


· Forsøg ikke at bekymre dig om eller tænke på antagelser omkring pandemien, og sørg for, at alle oplysninger du finder, kommer fra velrenommerede kilder.