Træning

Forlæng din levetid med blot 1000 skridt om dagen, siger nyt studie

Vi har alle hørt om målet om 10.000 daglige skridt. Og vi har alle pralet, når det faktisk lykkes os at nå det. Men ny forskning fra American Heart Association har afsløret, at det har en positiv indvirkning på din levetid at øge dine skridt selv med blot 1000 skridt dagligt.

Faktisk har forskningen afsløret, at du ikke engang behøver at tage ud på en stor vandretur for at mærke fordelene ved at få nogle skridt ind. Mindre bevægelser ser ud til at have lige så stor effekt. Vi har alle detaljerne om, hvad forskerne fandt i dette studie, og hvordan de fandt det, her.

daglige skridt

Studiet

Mellem 2011 og 2015 fik 16.732 kvinder over 60 år målt deres daglige bevægelser med en skridttæller.1 Kvindernes aktiviteter blev derefter opdelt i to grupper – dem, der normalt går 10 minutter eller mere i én lang gang, og dem, der normalt går kortere ture som at tage trappen eller støvsuge huset.1 Derefter registrerede de alle dødsfald i gruppen i de følgende 6 år.

Resultaterne

Det måske mest interessante resultat i undersøgelsen var, at de, der tog flere skridt i kortere perioder, levede længere “uanset hvor mange skridt de havde taget i længere, uafbrudte perioder “1. Og i denne gruppe, der gik kortere ture, syntes fordelene at “udjævne sig “1 efter 4 500 skridt om dagen.

Derudover var der ved en stigning fra nul til 1.000 skridt om dagen et fald i døden på 28 %.1 Desuden var der et endnu større fald i døden på 32 % for dem, der samlede mere end 2.000 skridt om dagen.1 Et andet resultat var, at kvinder, der tog 4.500 skridt om dagen, havde en “signifikant “1 lavere risiko for at dø i forhold til dem, der var mindst aktive.

Så 10.000 er ikke nødvendigvis det magiske tal for skridt. Selv bare det at øge din skridttæller med et par tusinde har positive virkninger på dit helbred.

Det er vigtigt at bemærke, at denne undersøgelse kun undersøgte hvide kvinder over 60 år, så der er behov for yderligere undersøgelser af andre demografiske grupper.

Har du brug for hjælp til at komme ud på den gåtur? Prøv vores playliste til gåture her

Kort fortalt

Du skal ikke slå dig selv ihjel, hvis du ikke når de 10.000 skridt. Et par tusinde er helt sikkert bedre end ingenting, og denne undersøgelse viser fordelene ved blot at få 2000 skridt mere i gang. Gå en ekstra tur, hvor du kan,og bevæg dig, hvor det er muligt, selv om det bare er at støvsuge.

Få dine daglige skridt med vores ultimative gå-playliste

Motivation

Få dine daglige skridt med vores ultimative gå-playliste

2021-03-24 15:03:47Skrevet af Monica Green

5 måder at forbrænde 100 kalorier på 30 minutter eller mindre

Træning

5 måder at forbrænde 100 kalorier på 30 minutter eller mindre

2019-11-08 12:19:48Skrevet af Lauren Dawes


  1. American Heart Association. (2021, May 20). Taking more steps daily may lead to a longer life. ScienceDaily. Retrieved June 4, 2021 from www.sciencedaily.com/releases/2021/05/210520145353.htm


Monica Green

Monica Green

Forfatter og ekspert

Oprindeligt fra det sydlige London dimitterede Monica fra University of Leeds med en grad i filosofi. Efter at have opdaget en kærlighed til at træne, mens hun studerede, blev Monica tiltrukket af vægttræning, som hjalp hende enormt meget gennem stressende tider som studerende. Fra at skrive for en populært studenterside udviklede Monica sine færdigheder som forfatter og skrev regelmæssigt populære bidder. Hun er begejstret for at kunne kombinere sin kærlighed til skrivning med sin passion for træning. I sin fritid elsker Monica at lave mad, prøve nye restauranter med venner og udforske nye vandrestier.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her