Træning

12 måder at få trænet hvis du hader at træne

Er du en af dem, der har de rette intentioner, men bare hader at træne?
Det kan være svært at finde tid eller motivation til at bruge timer i fitness centret for at opnå en tonet fysik. MEN disse 12 forslag er en fantastisk måde at få trænet uden at du faktisk tænker over det.
Så vil det faktum, at du hader at træne slet ikke eksistere mere.

 

1. Tag en tur i forlystelsesparken

Fra at gå (eller løbe!) til de forskellige forlystelser for at spænde hele din krop på de store rutsjebaner, er det en sikker måde at få dit blod til at pumpe rundt i din krop hele dagen. Så hvis du hader at træne i et indelukket center, så tag en tur i en forlystelsespark.

2. Moderne gaming

Takket være fremskridt inden for moderne teknologi er der masser af spillekonsoller derude, der ikke kræver, at du sidder ned hele tiden. At spille på din Wii er en fantastisk måde at holde din krop i bevægelse, mens du har det sjovt, da du sandsynligvis vil stå op og bevæge dig rundt hele tiden, når du spiller.

3. Leg med dine børn

Vi ved alle, at børn kan være super energiske, men det kan også gavne dit helbred! At hoppe på trampolin eller hoppe i sjippetov vil ikke kun lade dig bruge lidt kvalitetstid med ungerne, men det vil også brænde nogle seriøse kalorier.

4. Hop i poolen

Uanset om det er at svømme i havet med vennerne eller et besøg i det nærmeste vandland, så er svømning en fantastisk måde at forbrænde kalorier på og styrke dine muskler. Alt imens du har det sjovt.

5. Shop till you drop

Ja. Det kan sagtens tælle som træning! At gå fra butik til butik med tunge poser fyldt med tøj og sko er en god cardio og styrketræning for hele kroppen. Dit dankort vil formentlig også brænde en hel del.

6. Gå udenfor

Intet er mere anderledes end atmosfæren i et fitness center end de udendørs omgivelser. Uanset om du bevæger dig ud på en vandretur i skoven, en løbetur rundt om din yndlings park eller en romantisk gåtur med din kære, så kommer du udenfor. Dette er en god måde at bryde med det monotone fitness center på. Det bedste er, at det ikke engang vil føles som træning.

7. Sightseeing

Uanset om du tager ud for at opleve den store verden eller blot leget turist i eget land, så er sightseeing en god måde at lave cardio. Du kommer formentlig til at gå på en masse trapper, som toner dine ben.

8. Spil fodbold

De fleste af jer spiller nok allerede fodbold engang imellem med vennerne. Her er der ikke tale om professionel fodbold, men mere en hygge-kamp venner imellem. Fodbold er en fantastisk måde at komme i form og forbrænde kalorier, så inviter vennerne over til en omgang bold. Og det er IKKE i fjernsynet.

9. Gør dine pligter

Ryd op, gør grundigt rent og andre huslige gøremål er en god måde at få rørt kroppen og måske endda få lidt sved på panden. Du får både forbrændt kalorier og et rent hjem. Det er en win-win situation.

10. Dance like nobody’s watching

Dans er kendt som en god måde at smide kilo, uden at det skal være kedeligt. Så om du vil ryste kroppen på din yndlings natklub, gå til en koncert eller bare danse rundt i dit soveværelse, så vil dans virkelig hjælpe dig med at forbrænde nogle kalorier.

11. Tilmeld dig løb

Målet er måske et marathon, 10 km eller 5 km, men hvorfor ikke forsøge at gøre det lidt sjovt? Der findes nogle løb, hvor det i større grad handler mere om at have det sjovt under løbet fremfor at få en god tid. Her kan man fx løbe i kostumer, farvebomber og meget andet. Så prøv at tilmeld dig og dine venner og få en sjov oplevelse.

12. Hop i et par hæle

Det lyder måske lidt skørt, men at have høje hæle på i et par timer om ugen, kan give dine ben en allround træning. Du får derudover cardio ved at gå rundt i hælene, men positionen på foden i høje hæle kan også aktivere lægmusklen mere end ved flade sko. Dette kan tone og styrke benene. Så hop i et par stiletter og føl dig sexet og stærk på samme tid.

Ingen post tags



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert