Træning

Øg din sportspræstation og se resulater | Nå dit mål

Fra svømning til rugby, rugby til cykling er der masser af måder, hvorpå vi kan hjælpe dig med at få den bedste præstation ud af dig selv. Uanset dit niveau, så vil du med det rigtige brændstof i kroppen, få succes med din sportspræstation og resultater.

Lad os lige få dette på plads. Der er ikke et magisk kosttilskud, der tager dig fra liga 2 til mesterskaberne natten over. Intet kan erstatte engagement i forhold til træning, en sund, afbalanceret kost og en god nats søvn. Men hvis vores kosttilskud indtages ved siden af en sund livsstil, vil de helt sikkert give dig et skub i den rigtige retning mod en bedre sportspræstation.

Denne artikel indeholder:

Bedre sportspræstation

Bedste kosttilskud før du træner

THE Pre-Workout+

Det hele handler om at starte ud stærkt. THE Pre-Workout+ er en del af vores seneste trio fra PhaseTech™ innovationerne. Den næste generation af sportsernæring.

Det er en stærk blanding skabt som et eksklusivt leveringssystem. Dette giver dobbelt op på energi og vil vare fra det øjeblik, du indtager det, til du er færdig.

Glem alt om en kop kaffe før din træning. Koffeinen i dette vil give dig et skub, der minder om mere end en kop. Det er en super effektiv ingrediens, som undersøgelser har vist, kan formindske træthed, øge din sportspræstation og forbedre koncentrationen. Perfekt til at blive klar til enhver sportsgren.

Hvis du er lidt skræmt af koffein og dens effekt, skal du ikke bekymre dig. Vi har nemlig inkluderet aminosyren L-theanin, som har vist sig at reducere psykologiske og fysiologiske stressresponser.

Kreatin

Der har været omfattende undersøgelser af brugen af ​​kreatin tilskud i sport, og det har vist sig at øge fysisk præstation i efterfølgende udbrud af kortvarig, intensiv træning.

I en undersøgelse udført med fodboldspillere i Journal of Sports Sciences viste det sig, at kreatin tilskuddet øgede muskeleffekten, især under intermitterende sprint øvelser.

En anden undersøgelse, denne gang med 18 svømmere bestående af både mænd og kvinder, viste, at gruppen der fik kreatin i løbet af ni dage svømmede betydeligt hurtigere. Dette resulterede i en markant nedsat svømmetid i deres 100m sprint sammenlignet med gruppen, der fik placebo.

Så, uanset om du svømmer eller er fodboldspiller, bør du teste kreatin i din sportsgren. Vi har et udvalg af højkvalitetstilskud, som du kan vælge mellem, lige fra super kreatin monohydrat tabletter til fint Creapure® pulver.

Pure Koffein

Disse er gode at have til rådighed, når du har brug for et lille kick, og de kommer uden kalorierne fra en mælkeagtig latte. De har bevist at formindske træthed, og lader atleter træne med mere energi i længere tid. Koffein er en meget vigtig pre-workout ingrediens, der hjælper til en bedre sportspræstation.

100% Instant Oats

En god måde at starte din morgen på, eller for hurtigt at genoplive dig selv efter en lang dag på arbejdet; Instant Oats kan nydes når som helst, hvor som helst. De giver dig et boost af kulhydrater, når din krop har brug for energi.

De har et lavt sukkerindhold, et højt fiberindhold og har 11 g protein pr. portion, hvilket hjælper med at få dine muskler til at vokse og opretholde muskelmasse, som desuden støtter dig gennem træningssessioner.

Bedre sportspræstation

Bedste kosttilskud under træning

THE Amino+

Et andet kosttilskud fra vores Premium PhaseTech ™ kollektion; THE Amino +. Dette hjælper med at gøre dine muskler klar under din sportsgren, men øger også dit humør. Dette kan være særlig praktisk, hvis du er i dårligt humør grundet din træningspræstation.  

Blandingen indeholder 6g BCAA’er pr. portion, hvilket er essentielle aminosyrer, som din krop ikke kan producere af sig selv. De er en stor støtte til dine muskler gennem din træning, da de har vist sig at øge proteinsyntesens hastighed.

Vi har også inkluderet glutamin, som er en aminosyre, der spiller en central rolle i proteinsyntesen og chancen for muskelkramper.

I vores unikke PhaseTech ™ er alle disse aminosyrer inkluderet i en flydende belægning – dette nedsætter fordøjelsen, og giver dig en vedvarende forsyning i løbet af hele træningsperioden.

Humørforøgelsen kommer fra tilføjelsen af ​​Ashwaganda. Dette er en naturlig urt, der længe har været brugt i traditionelle lægemidler, og begynder stille og roligt at bryde ind i sport ernæringsverdenen på grund af dets anti-inflammatoriske, anti-stress og antioxidant egenskaber.

Elektrolyt pulver

At være hydreret er afgørende for enhver sport eller motion. Når du sveder en del, er det ikke kun dine vandniveauer, der skal fyldes op igen.D u mister også vigtige elektrolytter.

Disse er nødvendige i kroppen for at give dig energi til alle former for kritiske funktioner. Herunder nervereaktioner og muskelfunktioner. Vores elektrolytpulver er en blanding af fire vigtige elektrolytter: natrium, kalium, calcium og magnesium, og det er super nemt at tilsætte til vand eller juice til en forfriskende drink under træning.

Energy Elite Gel

Uanset om du er halvvejs gennem en kamp eller halvt igennem et marathon, så har du brug for hurtig energi til at genoplade batterierne med minimal stress og indsats.

Vores Energy Elite™ er perfekte at indtage under træning, da du stort set ikke behøver at tage en pause for at indtage dem.

Der kræves ingen blanding eller forberedelse, du kan simpelt bare åbne pakken og klemme gelen lige i munden.

Fyldt med 25 g hurtigfordøjende kulhydrater, er de en super god løsning til genopfyldning af muskelglykogen, som ikke vil fylde tungt i maven. Desuden indeholder de elektrolytter for at gendanne de essentielle salte, du taber gennem sved, samt B-vitamin, der reducerer træthed.

Bedre sportspræstation

Bedste kosttilskud efter træning

Recovery XS

Undersøgelser har vist, at kosttilskud der kombinerer kulhydrater og protein, er mest effektive i forhold til genopfyldning af muskelglykogen efter træning, hvilket netop er derfor, at denne stærke blanding bør være en del af din nedkølingsrutine.

Recovery XS er fyldt med 28 g protein pr. 100 g sammen med 47 g kulhydrater fra majsstivelse og maltodextrin. Ideel til at understøtte muskelgendannelse.

Vi har også inkluderet de essentielle aminosyrer, L-leucin og L-glutamin, som er nøglen til muskelproteinsyntese, og som kan bidrage til reducering af muskelskade.

THE Whey+

Dette ultimative proteinpulver er præcis, hvad din krop mangler, efter at du er blevet slæbt igennem en konkurrence eller et stævne.

The Whey+ er vores premium blend bestående af det reneste valleisolat med GroPlex™. En dynamisk kombination af hurtigt og langsomt fordøjende proteiner. Perfekt til en shake, der giver en vedvarende forsyning af protein sammen med et øjeblikkeligt hit for at hjælpe din krop med muskelopbyggelse lige efter træning.

Derudover har vi også inkluderet BCAA, leucin og glutamin, som optimerer muskelopbyggelsen. Med dette vil du være klar på ingen tid til din næste træning!

Bedre sportspræstation

Skadeforebyggelse for bedre sportspræstation

Det lyder måske indlysende, men at passe på din krop er et simpelt skridt, du kan tage i retning af at forbedre dine sportsresultater og sportspræstation.

Træning kan lægge belastning på din krop, især dine led og ben, uanset din alder. Hjælp dig selv med at beskytte dig mod alvorlig skade ved at give disse tilskud en chance:

Glucosamin HCL & Chondroitin

Glucosamin og chondroitin er naturligt forekommende i kroppen og begge komponenter findes i brusk, som afhjælper slag i leddene, når du bevæger dig.

Der er foretaget undersøgelser som har vist, at hvis du tager glucosamin og chondroitin, kan du lindre symptomer på ledgigt i knæene. Et forsøg har vist, at patienter med moderat til alvorlig knæsmerte, der tog chondroitin, oplevede en markant forbedring i forhold til hævelser i knæene. Så hvis du lider af disse smerter, bør du prøve vores Glucosamin HCL & Chondroitin tabletter.

Calcium & Magnesium

Disse to væsentlige mineraler kan være en meget værdifuld træningsstøtte, da de begge spiller en rolle i den normal muskelfunktion og er nødvendige for knoglesundheden. Magnesium er også involveret i proteinsyntesen, hvilket gør disse praktiske tabletter perfekte at gendanne dine muskler.

Daglige Multivitaminer

At være dækket ind med vitaminer er super vigtigt for dit generelle helbred såvel som din sportspræstation, da de er involveret i mange vigtige funktioner i kroppen. De kan hjælpe dig med at vende tilbage til træningen med en følelse af at være sund og fit.

Vores Daily Vitamin tabletter er en hurtig og bekvem måde at sikre, at du rammer dit anbefalede daglige indtag af syv vigtige vitaminer. Disse understøtter dit immunsystem, nervesystemet og stofskiftet.

C- og E-vitamin er begge antioxidanter, hvilket betyder, at de kan bidrage til at reducere inflammation efter anstrengende motion. En undersøgelse i idrætsmedicin om antioxidant vitaminens rolle i forebyggelsen af ​​træningsfremkaldt muskelskade konkluderede, at disse vitaminer kan anbefales til dem, der udfører regelmæssig eller hård motion.

Kompressionstøj

Du er måske fristet til at hoppe i nogle behagelige sweatpants og en hoodie efter en hård kamp, ​​men stol på os; kompressionstøj kan gøre en hel del godt for dig.

Kvalitets kompressionstøj anvender tryk, der hjælper med at forbedre dit blodomløb, holde musklerne varme og øge blodgennemstrømningen. Dette kan bidrage til at lindre inflammation eller opbygning af mælkesyre.

En undersøgelse i Journal of Sports Medicine og Physical Fitness fandt ud af, at vævsoxygenering hos en gruppe sportsfolk var betydeligt højere hos dem, der var iført kompressionsbukser end dem, der ikke gjorde. Det kan derfor være værd at udskifte din garderobe med en smule kompressionstøj.


 

  1. Graham, T., Rush, J. and Soeren, M. (1994). Caffeine and Exercise: Metabolism and Performance. Canadian Journal of Applied Physiology, 19(2), pp. 111-138.
  2. Graham, T. (2001). Caffeine and Exercise. Sports Medicine, [online] 31(11), pp.785-807.
  3. Directorate General Health and Food Safety.
  4. Kimura, K., Ozeki, M., Juneja, L. and Ohira, H. (2007). L-Theanine reduces psychological and physiological stress responses. Biological Psychology, 74(1), pp.39-45.
  5. Volek, J. S., Kraemer, W. J., Bush, J. A., Boetes, M., Incledon, T., Clark, K. L., & Lynch, J. M. (1997). Creatine supplementation enhances muscular performance during high-intensity resistance exerciseJournal of the American Dietetic Association97(7), 765-770.
  6. Hespel, P., Maughan, R. J., & Greenhaff, P. L. (2006). Dietary supplements for footballJournal of Sports Sciences24(07), 749-761.
  7. Grindstaff, P. D., R. B. Kreider, R. Bishop, et al. Effects of creatine supplementation on repetitive sprint performance and body composition in competitive swimmersInt. J. Sport Nutr.7:330-346, 1997.
  8. Blomstrand, E., Eliasson, J., Karlsson, H. K., & Köhnke, R. (2006). Branched-chain amino acids activate key enzymes in protein synthesis after physical exerciseThe Journal of nutrition136(1), 269S-273S.
  9. Higashiguchi, T., Hasselgren, P. O., Wagner, K., & Fischer, J. E. (1993). Effect of glutamine on protein synthesis in isolated intestinal epithelial cells.Journal of Parenteral and Enteral Nutrition17(4), 307-314.
  10. Mishra, L. C., Singh, B. B., & Dagenais, S. (2000). Scientific basis for the therapeutic use of Withania somnifera (ashwagandha): a reviewAlternative medicine review5(4), 334-346.
  11. Magnesium contributes to electrolyte balance. Calcium contributes to normal muscle function and neurotransmission. Potassium contributes to normal muscle function and normal function of the nervous system.
  12. Vitamin B contributes to the reduction of tiredness and fatigue.
  13. Ivy, J. L., Goforth Jr, H. W., Damon, B. M., McCauley, T. R., Parsons, E. C., & Price, T. B. (2002). Early postexercise muscle glycogen recovery is enhanced with a carbohydrate-protein supplementJournal of Applied Physiology93(4), 1337-1344.
  14. Carbohydrates contribute to the recovery of normal muscle function after highly intensive and/or long lasting physical exercise leading to muscle fatigue and the depletion of glycogen stores in skeletal muscle. The beneficial effect is obtained with the consumption of carbohydrates, from all sources, at a total intake of 4 g per kg body weight, at doses, within the first 4 hours and no later than 6 hours, following highly intensive and/or long-lasting physical exercise leading to muscle fatigue and the depletion of glycogen stores in skeletal muscle.
  15. Dekkers, J. C., van Doornen, L. J., & Kemper, H. C. (1996). The role of antioxidant vitamins and enzymes in the prevention of exercise-induced muscle damageSports medicine21(3), 213-238.
  16. Anthony, J. C., Anthony, T. G., & Layman, D. K. (1999). Leucine supplementation enhances skeletal muscle recovery in rats following exerciseThe Journal of nutrition129(6), 1102-1106.
  17. Bringard, A., Denis, R., Belluye, N., & Perrey, S. (2006). Effects of compression tights on calf muscle oxygenation and venous pooling during quiet resting in supine and standing positions.Journal of sports medicine and physical fitness46(4), 548.
  18. Philippi, A. F., Leffler, C. T., Leffler, S. G., Mosure, J. C., & Kim, P. D. (1999). Glucosamine, chondroitin, and manganese ascorbate for degenerative joint disease of the knee or low back: a randomized, double-blind, placebo-controlled pilot studyMilitary medicine164(2), 85-91.
  19. Hochberg, M. C., & Clegg, D. O. (2008). Potential effects of chondroitin sulfate on joint swelling: a GAIT report. Osteoarthritis and cartilage16, S22-S24.

 

Ingen post tags



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert