0
Varekurv

Der er ingen varer i din kurv

Træning

Forbedring af sportspræstation | Kosttilskud til at nå dit mål

Skrevet af Lauren Dawes

Fra løb og cykling til HIIT og crosstræning, samt alt andet man kan træne, er der rigeligt med muligheder, hvor vi kan hjælpe dig med at få din krop til at yde det bedste den kan for den ultimative sportspræstation. Uanset om det er energi til cykling eller til at styrke dit spark. Uanset niveau, vil du med det rette brændstof være klar til at opnå succes.

Lad os være helt ærlige. Der er ikke noget magisk kosttilskud som kan tage dig fra serie 2 til superligaen på en enkelt nat, og intet kan substituere dedikation til træning, en sund livsstil og god nattesøvn, men hvis det bliver brugt sideløbende med alle disse ting, kan de rigtige kosttilskud blive et kærkomment boost i den retning din træning og sportspræstation skal gå.

I denne artikel vil vi dække:

Bedste kosttilskud før sport

Bedste kosttilskud under sport  

Bedste kosttilskud efter sport

Skadesforebyggelse

Bedste kosttilskud før sport

THE Pre-Workout+

Kosttilskud til sportspræstation

For os handler det om at starte stærkt. THE Pre-Workout+ er en del af vores seneste trio af PhaseTech™ innovationer. Den næste generation af sportstilskud.

Det er en hårdtslående blanding, skabt med et eksklusivt faseopdelt leveringssystem. Dette giver gradvise eksplosioner af energi som vil holde fra start til slut.

Glem alt om at drikke din sædvanlige kaffe før kamp, koffeinen som er inkluderet i denne vil give dig en svirre som ikke tirrer. Det er en super effektiv ingrediens som studier viser kan udsætte træthed,1forøge styrke2og forbedre koncentration3– perfekt til at få dig til at blive pumped og klar til enhver sport.

Hvis du er lidt forsigtig med koffein, frygt ikke. Vi har også tænkt på det og inkluderet aminosyren L-theanin, som er blevet bevist til at reducere psykologiske og fysiske stress symptomer.4

Kreatine

Kosttilskud til sportspræstation

Brugen af kreatintilskud er blevet undersøgt grundigt ift. Sport, og det er blevet bevist til at forøge den fysiske præstation i hurtige små, eksplosive ryk der kommer hurtigt efter hinanden.5

I et studie med fodboldspiller som deltagere i The Journal of Sports Sciences, kreatintilskud viste at det kunne øge muskelstyrke, især under uregelmæssige sprintøvelser.6

Et andet studie der denne gang indeholdte 18 mænd og kvindelige konkurrencesvømmere, viste at gruppen der fik kreatin over 9 dages træning svømmede betydeligt hurtigere, med en betydelig nedsat tid på deres 100m sprinter, sammenlignet med gruppen der blevet givet placebo.7

Så, uanset om du er hjemme, på banen eller i svømmearenaen, prøv at test kreatin til din disciplin – vi har et udvalg af højkvalitets tilskud som du kan vælge imellem, fra de super bekvemme Kreatin Monohydrat, til det finere, mikroniseret Creapure® kreatinpulver.

Pure Caffeine

Kosttilskud til sportspræstation

Disse tabletter er gode til at have på hånden, når du får brug for et lille boost – ydermere kommer de uden kalorierne som kommer fra mælkeindholdig latté. Bevist til at forsinke træthed og tillade atleter til at træne med mere kraft, længere,er koffein en meget vigtig pre-workoutsingrediens til at hjælpe dig med at kick-starte din præstation.

Essentielle Aminosyrer

Kosttilskud til sportspræstation

Aminosyrer er byggestenene til protein, som hjælper dig med at gro og vedligeholde vigtige muskler. Det er super vigtigt at holde depoterne toppet op for alle sportsgrene der gør brug af muskler – fra hurtige ryk i HIIT til udholdenhedssportsgrene.

Vi har skabt en bekvem tablet som er pakket med alle de aminosyrer din krop har brug for.

100% Instant Oats

Kosttilskud til sportspræstation

En god måde at starte dagen ud på, eller til hurtigt at tanke op efter en lang dag på arbejde – kan Instant Oats nydes på alle tidspunkter, hvor som helst for et praktisk indtag af kulhydrater, som din krop skal bruge til at få energi.

De har et lavt sukkerindhold, er høje på fibre og har 11g protein per servering, som hjælper til at gro og vedligeholde muskelmasse – dette hjælper dig igennem træningssessionerne.

Oats & Whey Protein Bar

Kosttilskud til sportspræstation

Den ultimative hverdagssnack til at fylde dig op med energi før sport. Disse lækre flapjack bars er pakket med 22g protein og profyldt med 38g kulhydrater til at hjælpe med at holde dig frisk fra start til slut.

Oats & Whey Protein Bars er skabt med en højkvalitets blanding af valleprotein koncentrat og mælkeprotein, som hjælper med at gro og vedligeholde de muskler du har brug for – dette gør dem perfekte til alle dine træningsmål. Havren giver også et brændstofgivende kulhydratsboost som hjælper dig med at restituere efter øvelser og gør dig klar til næste session.

Bedste kosttilskud under sport

THE Amino+

Kosttilskud til sportspræstation

Et andet kosttilskud fra vores eksklusive PhaseTech™ kollektion, THE Amino+ vil hjælpe med at transformere din restitutionstid og løfte dit humør, hvilket kan komme ind handy, hvis du finder dig selv ned i et hul.

Blandingen indeholder 6g BCAAs per servering. Disse essentielle aminosyrer er vigtige da din krop ikke kan producere dem selv. De er en god støtte til dine muskler igennem træning og leg da de er blevet bevist til at forøge raten af proteinsyntese, hvilket også reducerer raten af proteinfornedrelse når man hviler muskler.8

Vi har derudover også inkluderet glutamin som er en aminosyre der spiller en nøglerolle i proteinsyntese og muskelindsnævring.9

Med brugen af vores unikke PhaseTech™ perler, er alle disse aminosyrer blevet indkapslet i en flydende belægning. Dette sætter farten ned på fordøjelsen, hvilket giver dig et mere vedvarende forsyning i stedet for at bruge alt energi i starten.

Den humøreleverende bonus kommer fra tilføjelsen af Ashwaganda. Det er en naturlig urt der traditionelt er blevet brugt og begynder at gøre sit indtog i sportsernæring pga. dens antibetændelses-, anti-stress- og antioxidantegenskaber.10

100% Essential Electrolyte

Kosttilskud til sportspræstation

Det er vigtigt at forblive hydreret uanset hvilken sport eller øvelse man laver. I takt med at man begynder at sved, er det ikke kun ens vanddepoter som skal fyldes op – man mister også vigtige elektrolytter.

Elektrolytter er nødvendige i kroppen for at bidrage med elektrisk energi til alle typer af kritiske funktioner. Dette inkluderer nervereaktioner og muskelfunktion.11 Vores 100% Essential Electrolyte er en blanding af fire essentielle elektrolytter – natrium, kalium, kalcium og magnesium. Derudover er det super nemt at tilføje vand eller juice for en opfriskende mid-session forfriskelse.

Energy Gel Elite

Kosttilskud til sportspræstationUanset om du er halvvejs igennem en kvalifikationskamp eller flere mil inde i dit halvmaraton har du brug for et hurtigt boost af energi til at genoplade dine batterier med minimal anstrengelse.

Vores Energy Gel Elite poser er det perfekte produkt som lader sig vente på sig på sidelinje. Du skal bare holde en lille pause for at nyde dem. Man skal ikke mixe eller præparere noget, man skal bare åbne og presse gelen direkte ind i munden.

Pakket med 25g af hurtigt optagelige kulhydrater er de løsningen til at genopfylde muskel glykogendepoter der ikke kommer til at sætte sig på maven. Ydermere have de en elektrolytblanding til at hjælpe med at udskifte essentielle salte du mister igennem sved, sideløbende med en Vitamin B matrix til at formindske træthed og udmattelse.12

Bedste kosttilskud efter sport

Ekstrem Restitutions Blanding

Kosttilskud til sportspræstation

Studier har vist at kosttilskud som kombinerer kulhydrater og protein er det mest effektive til at genopbygge muskel glykogendepoter efter træning,13 hvilket er præcis den grund til at denne slagfaste blanding bør være en del af din ’køle-ned’ rutine.

Ekstrem Restitutions Blanding er pakket med 28g protein per 100g sideløbende med 47g kulhydrater fra fast majsstivelse og maltodextrin – ideel til at hjælpe med muskelrestitution.14

Vi har også inkluderet de essentielle aminosyrer, L-leucin og L-glutamin som er afgørende for muskel proteinsyntesen og kan hjælpe med at reducere muskelskade.9,15,16

THE Whey+

Dette ultimative proteinpulver er præcis det din krop kalder på efter du har ydet dit bedste.

THE Whey+ er vores eksklusive blanding af det reneste valleisolat med GroPlex™ – en dynamisk kombination af hurtigt- og langsomt optagelige proteiner – for en shake der leverer et vedvarende tilførsel af protein, langs med en øjeblikkelig virkning til at tænde muskelvækst.

Derudover har vi også inkluderet vores unikke fase-frigivelses perlesystem af BCAA, leucin og glutamin som optimerer restitution.8,9,16 Med dette i dit træningskit vil du være klar på så godt som ingen tid.

Skadesforebyggelse

Det lyder måske indlysende, men at tage vare på din krop er et simpelt skridt du kan tage til at forbedre din sportspræstation.

Træning og det at være aktiv kan sætte begrænsninger på din krop, specielt dine led og knogler, uanset alder. Beskyt dig selv fra seriøse skader, eller en tidlig afhængighed af en stok og prøv disse:

Glucosamine HCL & Chondroitin

Glucosamin og chondroitin opstår naturligt i kroppen og er begge komponenter af brusk, som absorberer slag og beskytter dine led når du bevæger dig.

Der er blevet lavet studier til at vise at indtagelse af glucosamin og chondroitin kan lindre symptomer af slidgigt i knæet,18 og i et studie, patienter med moderat til alvorlig knæsmerter som tog chondroitin viste også en signifikant forbedring i knæledshævelse19 – derfor skal du prøve at bekæmpe de pine og smærter med vores Glucosamine HCL & Chondroitin tabletter. 

Calcium & Magnesium

Kosttilskud til sportspræstation

Disse to essentielle mineraler kan være meget værdifulde til træningssupport da de begge spiller en central rolle i normal muskelfunktion og er nødvendige for knoglehelbred. Magnesium er derudover også involveret i normal proteinsyntese, hvilket gør disse bekvemme tabletter perfekte til at arbejde sideløbende med dit system.3

Multivitamin

Kosttilskud til sportspræstation

Det er vigtigt at have styr på dine vitaminer for dit generelle helbred såvel som din sportspræstationer da de er involveret i mange vigtige funktioner i kroppen, så de kan hjælpe dig med at føle fit og sund når du returnerer til træning.

Vores Daily Multivitamin tabletter er en hurtig og bekvem måde for at forsikre dig selv om at du opnår dit daglige anbefalede indtag for syv essentielle vitaminer. Dette støtter dit immunsystem, nervesystem og stofskifte.3

Ydermere er vitamin C og E begge antioxidanter, hvilket mener at de kan hjælpe med at reducere betændelse efter anstrengende træning. Et studie i Sports Medicine viste at rollen af antioxidant-vitaminer i forebyggelsen af træningsrelateret muskelskade konkluderede at disse vitaminer kunne blive anbefalet til dem der udøver regulær, tung træning.15

Kompressionstøj

Kosttilskud til sportspræstation

Du bliver måske fristet til at tage nogle behagelige joggingbukser og en hoodie på som det første efter en hård kamp, men tro os kompressionstøj kan gøre en hel del mere for restitution.

Kvalitets kompressionstøj anvender pres, hvilket hjælper med at forbedre cirkulation, som holder din muskler varme og forøger blodcirkulation. Dette kan hjælpe med at lindre betændelse eller opbyggelse af mælkesyre.

Et studie i “The Journal of Sports Medicine and Physical Fitness” fandt at væv-iltdannelse hos en gruppe af sportsmænd var betydeligt højere i dem der brugte kompressions tights, end ved dem der ikke gjorde.17 Så det er måske på tide til at opdatere dit træningsudstyr?

Vi har et bredt udvalg af høj-kvalitets kompressionstøj som hjælper dig med at komme tilbage til træning. Tag et kig på vores Charge Compression Tights og vores Long-Sleeve Top. Begge produkter er lavet med et tætsiddende fit for ultimativ komfort, samt svedafvisende teknologi til at forholde dig afkølet og komfortabel.


  1. Graham, T., Rush, J. and Soeren, M. (1994). Caffeine and Exercise: Metabolism and Performance. Canadian Journal of Applied Physiology, 19(2), pp. 111-138.
  2. Graham, T. (2001). Caffeine and ExerciseSports Medicine, [online] 31(11), pp.785-807.
  3. Directorate General Health and Food Safety.
  4. Kimura, K., Ozeki, M., Juneja, L. and Ohira, H. (2007). L-Theanine reduces psychological and physiological stress responses. Biological Psychology, 74(1), pp.39-45.
  5. Volek, J. S., Kraemer, W. J., Bush, J. A., Boetes, M., Incledon, T., Clark, K. L., & Lynch, J. M. (1997). Creatine supplementation enhances muscular performance during high-intensity resistance exerciseJournal of the American Dietetic Association97(7), 765-770.
  6. Hespel, P., Maughan, R. J., & Greenhaff, P. L. (2006). Dietary supplements for footballJournal of Sports Sciences24(07), 749-761.
  7. Grindstaff, P. D., R. B. Kreider, R. Bishop, et al. Effects of creatine supplementation on repetitive sprint performance and body composition in competitive swimmersInt. J. Sport Nutr.7:330-346, 1997.
  8. Blomstrand, E., Eliasson, J., Karlsson, H. K., & Köhnke, R. (2006). Branched-chain amino acids activate key enzymes in protein synthesis after physical exerciseThe Journal of nutrition136(1), 269S-273S.
  9. Higashiguchi, T., Hasselgren, P. O., Wagner, K., & Fischer, J. E. (1993). Effect of glutamine on protein synthesis in isolated intestinal epithelial cells.Journal of Parenteral and Enteral Nutrition17(4), 307-314.
  10. Mishra, L. C., Singh, B. B., & Dagenais, S. (2000). Scientific basis for the therapeutic use of Withania somnifera (ashwagandha): a reviewAlternative medicine review5(4), 334-346.
  11. Magnesium contributes to electrolyte balance. Calcium contributes to normal muscle function and neurotransmission. Potassium contributes to normal muscle function and normal function of the nervous system.
  12. Vitamin B contributes to the reduction of tiredness and fatigue.
  13. Ivy, J. L., Goforth Jr, H. W., Damon, B. M., McCauley, T. R., Parsons, E. C., & Price, T. B. (2002). Early postexercise muscle glycogen recovery is enhanced with a carbohydrate-protein supplementJournal of Applied Physiology93(4), 1337-1344.
  14. Carbohydrates contribute to the recovery of normal muscle function after highly intensive and/or long lasting physical exercise leading to muscle fatigue and the depletion of glycogen stores in skeletal muscle. The beneficial effect is obtained with the consumption of carbohydrates, from all sources, at a total intake of 4 g per kg body weight, at doses, within the first 4 hours and no later than 6 hours, following highly intensive and/or long-lasting physical exercise leading to muscle fatigue and the depletion of glycogen stores in skeletal muscle.
  15. Dekkers, J. C., van Doornen, L. J., & Kemper, H. C. (1996). The role of antioxidant vitamins and enzymes in the prevention of exercise-induced muscle damageSports medicine21(3), 213-238.
  16. Anthony, J. C., Anthony, T. G., & Layman, D. K. (1999). Leucine supplementation enhances skeletal muscle recovery in rats following exerciseThe Journal of nutrition129(6), 1102-1106.
  17. Bringard, A., Denis, R., Belluye, N., & Perrey, S. (2006). Effects of compression tights on calf muscle oxygenation and venous pooling during quiet resting in supine and standing positions.Journal of sports medicine and physical fitness46(4), 548.
  18. Philippi, A. F., Leffler, C. T., Leffler, S. G., Mosure, J. C., & Kim, P. D. (1999). Glucosamine, chondroitin, and manganese ascorbate for degenerative joint disease of the knee or low back: a randomized, double-blind, placebo-controlled pilot studyMilitary medicine164(2), 85-91.
  19. Hochberg, M. C., & Clegg, D. O. (2008). Potential effects of chondroitin sulfate on joint swelling: a GAIT report. Osteoarthritis and cartilage16, S22-S24.

 

Ingen post tags



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert