Træning

Træn abs som Mattdoesfitness | Hjemmetræning edition

Træning af abs kan være kedeligt og ærlig talt smertefuldt, men – det er den pris, vi betaler for at opnå en stærk og markeret core. Mattdoesfitness, alias Matt Morsia, er kongen af YouTube-vægtløftning og bruger denne super simple ab-træning til at opbygge en så solid core, som er et vigtig grundlag for alle dstore compound løft. 

Hvis det er godt nok for Mattdoesfitness, er det også godt for os. Uanset om du ser efter at opbygge en stærkere core eller få shredded abs, hjælper denne træning dig på din vej. 

Mattdoesfitness ‘Ab Workout 

Vi har hentet hjælp fra vores PT Chris Appleton til at nedbryde videnskaben på hver øvelse, og hvordan denne træning vil opbygge din corestyrke for at opnå abs som Matt. 

Reverse Crunch 

3 sæt af 12 reps

Reverse crunches er rettet mod alle muskler i din mavemasse med fokus på den nedre core. Understøttende muskler indbefatter skråninger og transverse abdominis – den dybeste af alle abdominal muskler, som hjælper med at stabilisere din rygsøjle og core. Det tilføjede hofteløft vil yderligere gribe ind i den nedre core og de omgivende muskler, der understøtter stabilitet. ‘ 

Raised Leg Raises 

3 sæt af 15 reps

Crunch’en er et populært valg for disse sixpack abs. De hjælper med at styrke din core, som inkluderer dine nedre rygmuskler og obliques, der vil forbedre din balance og din holdning. At hæve benene er meget behageligt for lænden og tilføjer spænding til nedre del af maven. ‘ 

Alternating Side Plank 

3 sæt af 10 reps 

‘De forskellige plankeøvelser giver dig mulighed for at styrke din krop som helhed og ikke kun din core, men inkorporere alle tre i en bevægelseTilføjet spænding gennem bevægelsen, der holder kroppen stabil, tilføjer bare mere til øvelsen og hver involveret kropsdel.’ 

Folded Arms Sit-Up 

3 sæt af 15 reps 

‘Sit-Up er klassificeret som en vigtig spiller i ab-øvelser ved at arbejde med abdominal musklerne, inklusive rectus abdominis, eksterne og indre obliquesiliopsoas og rectus femoris. Ved blot at placere armene på tværs af brystet tilføjes en vis modstand og reducerer fristelsen til at trække din krop op, som du ville gøre med hænderne bag hovedet.’ 

Flutter spark 

3 sæt af 12 reps. En rep er en højre og så et venstre spark – snyd ikke med disse reps. 

‘Flutter spark er en øvelse, der arbejder musklerne i din core, specifikt abdominal musklerne i den nedre rectus plus hofteflektorerne, der understøtter din stabilitet. Du kan støtte din ryg ved at placere dine hænder under eller for at øge vanskeligheder, hold dem til siden. 

Kort fortalt 

Hvis du har lyst til en udfordring, kan du udføre det som en cirkeltræning med den ene øvelse efter den anden. Du vil virkelig føle den brændende fornemmelse. 

Sørg for, at du er konsekvent, og husk, at Rom ikke blev bygget på en dag, og det bliver dine abs heller ikke. Det er et velkendt faktum, at abs laves i køkkenet, så hvis du vil have abs, ligesom Matt, skal du også få den rette ernæring. 



Isaac Syred

Isaac Syred

Forfatter og ekspert

Isaac er en brand-kommunikationslærling med en lidenskab for alle tingens fitness. Han har altid haft en passion for fodbold, spillet på et højt ungdomsniveau og nydt 4 års konkurrencefuld kickboxing. I de senere år har Isaac dedikeret sig til konstant at forbedre sig i gymnastiksal, hvor du nyder både funktionel fitness og bodybuilding-stil af træning. Han er overbevist om, at du altid skal have balance og kan lide at tilbringe sin tid i weekenderne med at umgås med sine venner.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her