Træning

Det er noget vrøvl, at du kan træne dig til thigh gap. Her er hvorfor.

Lucy Davis er en kvinde med mange talenter. Hun kaster sig konstant ud i nye udfordringer, tager nye sportsgrene op og finder nye måder at presse sig selv og bevæge sin krop på.

Lucy stoler på sin krop og sin styrke, hvad enten det er i konkurrencesvømning, ultramarathonløb, styrketræning eller styrkeløft, for at præstere på et højt niveau. Hun elsker sin krop, både for dens funktionalitet og for dens udseende. Men sådan har det ikke altid været.

Kampen med kropsbilledet

Da Lucy voksede op som konkurrencesvømmer, var hun på jagt efter en ny måde at bevæge sin krop på. Og det var her, fitness kom ind i billedet. Hun havde set pigerne på hendes feed, der trænede og løftede vægte for at få deres kroppe til at se ud på en bestemt måde. Og der var især én ting, der skilte sig ud ved disse fitness-influencere og modeller – de havde alle thigh gap.

For at sige det så ligeud som muligt for alle, der måske ikke er bekendt med det bizarre skønheds “ideal” – et thigh gap. Det er et mellemrum mellem dine lår.

Det er nemt at sammenligne sig selv med andre online og blive så fikseret på deres kropsegenskaber, at man ikke bliver tilfreds, før man selv har det. Og det var det, et thigh gap var for Lucy. Hun trænede inderlårene i den tro, at det ville reducere fedt på stedet, så hun kunne få det udseende.

Her er sandheden…

Sagen er den, at ingen træning kan give dig et thigh gap. Hoftebredden er det, der bestemmer, hvor langt fra hinanden eller tæt på hinanden benene er. Tag et øjeblik til at se på menneskets knoglestruktur, så giver det mening. I midten af din krop har du dine hofter. Det er i hofterne, at dine ben begynder. Det er klart, at hvis du har bredere hofter, er dine ben længere fra hinanden, og du er mere tilbøjelig til at have et thigh gap. Det er bare sund fornuft.

Overvej et øjeblik tanken om, at en træning af lårene på en eller anden måde får lårene til at stå længere fra hinanden. En træning vil opbygge muskler, hvilket betyder, at de bliver større. Så hvordan kan en træning af lårene give dig et thigh gap? Det giver ikke mening.

Og endelig kan du ikke reducere fedt og punktslanke. Eller med andre ord, du kan ikke vælge en kropsdel, som du gerne vil have mindre, og træne for at fjerne fedt i netop det område.

Generationer af mennesker falder i den fælde at forsøge at ligne de mennesker, de ser på nettet. Og det kan diktere deres liv. Hvis de ikke ser ud på en bestemt måde, vil de ikke bære visse ting, de vil ikke gå bestemte steder hen, og de vil ikke spise visse ting. Disse usunde besættelser af kropsbilledet kan tage overhånd.

Lucy tog sagen i egen hånd. Selv om hun ikke ønskede at gå i shorts, fordi hun ikke havde et thigh gap, valgte hun en dag at gå i shorts og bevæge sin krop på en måde, der fik hende til at føle sig godt tilpas, frem for hvordan det ville få hende til at se ud. Og se, hvor hun er nu.

thigh gap

Kort fortalt

Historiens morale: Lad være med at jagte umulige kropsidealer. Træn, fordi du har det godt, ikke fordi du ønsker at se ud på en bestemt måde. Og hvis du har lyst, så tag de skide shorts på.

Tag det fra Lucy – “du er smuk, du er stærk, du er fantastisk”.

#Ownyourspace | PT afslører, hvordan du kan føle dig empowered i fitnesscenteret

Træning

#Ownyourspace | PT afslører, hvordan du kan føle dig empowered i fitnesscenteret

"Ingen andre har mere ret til at være der end dig"

2021-12-31 12:20:41Skrevet af Emily Wilcock

UNFOLLOW fake fitspo | Vær ligeglad med thigh gaps

Motivation

UNFOLLOW fake fitspo | Vær ligeglad med thigh gaps

2019-09-12 09:23:05Skrevet af Evangeline Howarth



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Forfatter og ekspert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her