Ernæring

Hvad er det sunde alternativ til syndige fødevarer? Få 8 sunde forslag

At leve en sund livsstil er ikke lig med at give afkald på alle dine yndlings smage og fødevarer. Med et par smarte og sunde alternativer kan du skære unødvendige kalorier uden at gå på kompromis med alt, som du elsker og holder af.

Tjek vores sunde alternativer ud og gør den sunde livsstil lettere og mere simpel, så du kan fokusere på andre ting, som kan være lidt mere udfordrende… Fx en svedende cardio session. #cardioishardio

1. Sirup

Lad os kalde en spade for en spade. Størstedelen af os elsker en god omgang sirup på vores pandekager og grød. Men vidste du, at kun 50 ml almindelig sirup indeholder et gennemsnit på massive 39,7 g sukker? Det svarer til 10 teskefulde sukker!

Sukkerfri sirup sunde alternativ

Det sunde alternativ: Sukkerfri sirup

Vores sukkerfri sirup indeholder kun 0,1 g sukker, ingen fedt og kun 5 kalorier per 100 ml. Med denne sukkerfri sirup kan du forvandle din mad til en smagfuld og sød oplevelse – Minus skyldfølelsen.
Bonus: Sukkerfri sirup kommer i 12 delikate søde og frugtagtige smagsvarianter. Æble & Kanel, Blåbær, Flødekaramel, Chokolade, Kaffe, Gylden Sirup, Ahorn, Passionsfrugt, Ananas & Kokos, Hindbær, Jordbær og Vanilje.

Prøv denne lækre proteinpandekage opskrift med sukkerfri sirup og start dine morgenener på en yderst fantastisk og skyldfri måde.

2. Pasta, nudler og ris

Kuldhydratholdig comfort food kan være svært at modstå. Pasta og ris indeholder i gennemsnit 75 g kulhydrat per 100 g. Med et blodsukker der hurtigt stiger og medvirkning til vægtforøgelse, hvis du ikke er forsigtig.

Sunde alternative

Det sunde alternativ: Zero Penne, Zero Fettucine, Zero Spaghetti, Zero Noodles og Zero Rice

Vores Zero Penne, Zero Fettucine, Zero Spaghetti, Zero Noodles og Zero Rice indeholder kun 0,1 g kulhydrat og beskedne 7 kalorier per 100 g.

Undrer du dig over, hvordan dette er muligt? De er lavet af konjac mel, en naturlig vandopløselig fiber fra konjac rod, der er videnskabeligt bevist at bidrage til vægttab. Skyl og derefter kog i et minut i mikrobølgeovnen eller 2-3 minutter i en gryde for en hurtig, tilfredsstillende comfort food, der holder dig mæt!

Prøv disse Low-Carb Burrito for en lækker og farverig low-carb frokost.

4. Saucer

Med et gennemsnit på massive 42,1 g sukker per 100 ml, er den sidste ting du skal gøre er at overøse din mad med fx ketchup. Især hvis du forsøger at spise og leve sundt.

post-workout snacks pasta

Det sunde alternativ: Sukkerfri Sauce

Vores Sukkerfri Sauce indeholder kun 0,2 g sukker per 100 ml og kommer i en lang række af dine yndlingssmage. Sukkerfri sauce er den perfekte partner til at tilføre smag til alle dine retter.

Sukkerfri Tomat Ketchup, Peri Peri, BBQ og Sweet Chili er alle en must-have til dine næste meal preps.

Prøv denne smagfulde Buffalo kyllingesalat med pasta for en super sund ret ved brug af vores sukkerfri sauce.

5. Brownies

En lækkerbisken som vi alle kender og holder af, men desværre ikke på grund af dens næringsindhold. En almindelige og traditionel brownie indeholder i gennemsnit 12,3 g sukker per stk (svarende til over 4 teskefulde sukker) og et lille indhold af 1,67 g protein.

Det sunde alternativ: Protein Brownie

Vores Protein Brownie indeholder kun 4 g sukker med hele 23 g protein per 75 g brownie. En absolut skyldfri og super lækker snack på som helst og når som helst.

Fremstillet med dynger af lækkert kakaopulver og bagt med søde chokoladechips, kommer Protein Brownie i Chokolade og Hvid Chokolade til den ultimative selvforkælelse.

Vil du tage selvforkælelsen til nye højder? Så kom protein brownien i mikroovnen I 20 sekunder og du vil få en super blød og svampet smagsoplevelse, som ikke sætter en stop for din trænings- og sundhedsrytme.

6. Chokoladebar

En enkelt chokoladebar indeholder i gennemsnit 13,2 g sukker og kun 1,7 g protein per chokoladebar. Dette er en seriøs sukkerbombe, som ikke gør noget godt for din krop eller dit blodsukker.

Det sunde alternativ: Protein Choc Chunky

Hvis du er på udkig efter en snack, der tilfredsstiller dit chokoladehjerte uden at ødelægge din diæt, så skal du prøve vores Protein Choc Chunky.

Protein Choc Chunky er et sundt alternative til den klassiske chokoladebar og byder på hele 14 g muskelopbyggende protein og kun 2,7 g sukker per bar. Denne hjertelige protein chokoladebar garanterer et dekadent chokoladevaffel hit og opretholder muskelmasse hele dagen.

7. Kiks

En kiks er en hurtig made at snacke om eftermiddagen, men 30 g klassiske chokolade sandwichkiks indeholder en stor portion af sukker med 12,3 g og kun 1,5 g protein fra hvedemel.

Det sunde alternativ: Protein Cookie

Med et højt indhold med hele 22 g kvalitetsprotein fra mælk og planteverdenen og kun 0,5 g sukker per 30 g kiks, er vores Protein Cookie det perfekte sunde alternativ til din aktive livsstil.

To chokoladekiks med et fluffy og proteinrigt fyld i midten gør den ekstra delikat. Perfekt til en to-go snack om eftermiddagen.

8. Grød

En portion grød kan være lidt tricky, da det jo bliver promoveret til at værende en sund morgenmad. Men vidste du, at den gennemsnitlige supermarked grød indeholder 9,4 g sukker per bøtte? Forårsager sukkerkrisen midt om morgenen, hvilket er den slags morgenmad, du burde undgå for enhver pris.

Sommerbær-sundhed

Det sunde alternativ: Protein Grød i Bøtte

Skyd dine morgener i gang på den helt rette måde med vores Protein Grød. Grøden indeholder kun 0,9 g sukker og et massivt indhold af 31 g protein per bøtte. Du er sikret en skudsikker start på dagen og holder dig klar i hoved og krop til dagens udfordringer.

Det er den perfekte on-the-go morgenmad. Alt du skal gøre er at koge noget vand, og så er du godt kørende. Bonus: Du kan vælge mellem Bær eller Chokolade for ekstra kræs for smagen.

Nice to know

Blot med et par enkelte udskiftninger til sunde alternativer, så kan du skære ned for de unødvendige og genstridige kalorier og samtidig bevare en fantastisk smag – Hvis ikke bedre!
Alt dette uden at gå på kompromis med alt det, som du elsker.

Myprotein

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.

Ingen post tags



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert


Danmarks bedste Black Friday tilbud. Årets største udsalg! Shop amok