Ernæring

12 sunde snacks alternativer til at tilfredsstille enhver craving

At arbejde hjemme og bruge tid indenfor husets fire vægge kan virkelig øge din daglige trang til snacking, og oftest er det ikke sunde snacks, som ryger ind.

Det er svært at vide, om du faktisk er sulten, eller om du bare har brug for noget for at slå tiden ihjel mellem Skype-opkald og besvarelse af e-mails.

Du har spist sundt hele dagen, så kommer det til midt på eftermiddagen eller måske efter træning, og de velkendte cravings slår til. Vi har alle været der. På det tidspunkt kan det virke som en god ide at købe et par chokoladebarer eller en familiepose med chips på én gang, men inderst inde ved du, at du vil fortryde det lige efter.

Uanset om du er et offer for fristelser til midten af eftermiddagen, eller du ofte finder dig selv efter en chokoladebar efter middagen (eller to), er der sunde snacks alternativer til dine yndlings skyldige fornøjelser, helt uden at gå på kompromis med smag.

Fra det bedste chokolade bar alternativ til din yndlings eftermiddagssnack, er her de bedste sunde snacks  alternativer til at tilfredsstille hver eneste af dine cravings.

1. Bedste sunde snacks alternativ til en chokoladebar: Protein Break Bar

Sunde snacks alternativer

@mhariameida

Der er ingen tvivl her, dette er den perfekte snack til dine kaffepauser. Vores chokoladebeklædte vaffelbar garanterer et sødt protein hit med 90% mindre sukker end markedslederen.

Lavet med ægte mælkechokolade og dobbelt op på protein som supermarkedsalternativer, vil det være en no-brainer at gribe en Protein Break Bar for at tilfredsstille dine søde trang.

2. Bedste sunde snacks alternativ til kage: Layered Protein Bar

Protein bar

@adamacros

Hvis du er den type person, der dagdrømmer om at få et stort stykke svampet kage, mens du prøver at holde dig til din træningsplan, er det mere end sandsynligt, at en klassisk protein bar som et alternativ ikke kommer i nærheden af din dagdrøm. Dog ændrer vi på dette lige nu og her.

Vores Layered Bar kommer ikke kun i fødselsdagskage-smag, men den er også stablet med et så utrolig struktur og smag, at du finder det svært at tro, at det er et ’sundt’ alternativ. Men med over 20 g protein og mindre end 3,5 g sukker pr. bar, behøver du virkelig ikke at give en anden hjælp til at klare dig igennem denne.

Vælg mellem fire super lækre smage – fødselsdagskage, cookies & cream, chocolate sundae og lemon meringue.

3. Bedste sunde snacks alternativ til påskeæg: Gooey Filled Egg

sunde snacks chokolade

Vi ved alle, at alles vigtigste prioritet i påsken er at indtage så meget chokolade som muligt. Chokolade til morgenmad er pludselig helt acceptabel – faktisk opfordres det næsten.

Selvfølgelig forventer vi ikke, at nogen nægter sig selv denne glæde. Vi er fuldt ud om bord med al påskeæg-galskaben, og derfor har vi skabt denne utrolige sæsonbestemte treat for at holde dig fyldt med protein, mens du forkæler dig selv.

4. Bedste diæt snack: Fedtfattig Flapjack

flapjack sunde snacks

Fedtfattig Lean Flapjack, der leveres i chokolade eller banoffee, kommer på listen med mindre end 2 g fedt og kun 1,3 g sukker pr. bar.

Disse bagte valsede havregryns sensationer er høje i fiber og vil tilfredsstille dine søde trang, mens den pakker hele 10 g protein af høj kvalitet.

5. Bedste smagsforstærker: FlavDrops

Flavdrops

Ønsker du at skære ned på dit sukkerindtag uden at miste den lækre søde smag? Tilsmag dine snacks og drinks naturligt med FlavDrops – den nulkalorie smagsforstærker, der får kaffe, smoothies, shakes, grød og drikke til at smage endu mere lækkert.

Med over 20 varianter som chokolade peanut butter, ahorn og mokka, indeholder FlavDrops 0 kcal, 0 g sukker og 0 g kulhydrater, hvilket gør dem ideelle til at tilfredsstille den søde tand når som helst på dagen.

6. Bedste hurtige morgenmads fix: Protein Pandekage Mix

Protein pandekager

Borte er de dage, hvor pandekager måtte pakkes med syltetøj med den samme mængde kulhydrater som din gennemsnitlige pizza. Potein pandekager er nu lovlig mad til morgenmad og efter træning.

Disse let fremstillede protein pandekager er pakket med enorme 34 g protein pr. portion og er det perfekte valg med højt proteinindhold til morgenmad, frokost, middag og dessert.

7. Bedste eftermiddagssnack: Baked Protein Cookie

Sunde snacks cookies

Når du først har prøvet en af disse, er der ingen tilbagevenden – du vil aldrig have, at din småkagedåse skal være uden en baked protein cookie igen.

Lavet med en rig dej og en generøs drys af mørke chokoladestykker, har disse en virkelig overbærende smag, og de pakker hele 13 g protein. Åh, og dette er fra plantebaserede kilder, så disse cookies er helt veganervenlige.

8. Bedste topping: Sukkerfri Sirup

sukkerfri sirup

Lækre toppings, der faktisk passer ind i din diæt, er svære at komme med, men denne sukkerfri sirup leverer.

Sukkerfri, fedtfri alternativer med favoritter som Maple, Butterscotch og Blueberry – disse blev skabt til at forvandle dine pandekager, yoghurt og desserter.

9. Bedste proteinbar i høj kvalitet: Carb Crusher

carb crusher sunde snacks

Dette er svaret på dine cravings.

Hver Carb Crusher er fyldt med imponerende 21 g protein af høj kvalitet sammen med 20 essentielle vitaminer og mineraler. Disse tredobbelte, crispie-toppede vidundere er også lav på sukker.

Med smage som Caramel Nut, Strawberry Cheesecake, Peanut Butter, Fudge Brownie og Dark Chocolate og Sea Salt – har du svært ved at tro, at disse overbærende barer faktisk er gode for dig.

10. Bedste chokolade spread: Protein Spreads

Protein nutella sunde snacks

Vi kalder alle chokoladeelskere – vi spreder den ultimative chokoladeglæde med denne totalt uimodståelige forkælelse. Ikke kun er den tilgængelig i klassisk chokoladehasselnød, du kan også vælge mellem mælkechokolade og hvid chokolade.

Lavet med whey protein af høj kvalitet, har den også 87% mindre sukker end supermarkedsalternativer. Du kender den, vi taler om…

Spred det på toast, riskiks, din yndlingsfrugt – eller lige ud af glasset, en ske ad gangen.

11. Bedste chokolade treat: Peanut Butter Cup

Sunde snacks

@soerenkore

Brug for noget til, når chokoladetrangen ringer omkring kl. 20, når du er foran tv’et? Bare rolig, vi har dækket det.

Disse smelte-i-mund-sensationer er fyldt med 6,7 g protein takket være et innovativt proteinberiget peanut butter fyld. De har også et markant reduceret sukkerindhold sammenlignet med den nuværende markedsledere.

Du kommer til at gå nuts efter dem, stol på os.

12. Bedste alternativ til milkshake: Impact Whey Protein (cremet chokolade)

protein milkshake

Dagdrømmer du nogle gange om en iskold cremet milkshake? De ser måske uskyldige ud, men hver enkelt er en hurtig måde at maksimere dit anbefalede sukkerindtag hele dagen.

Vores lækre nye smag af Impact Whey Protein, cremet chokolade, rammer plet, mens vi leverer over 20 g protein med minimale kulhydrater eller sukker.

Kort fortalt

Hvis du ofte tager dig selv i at små snacke i løbet af dagen, og gerne på noget ”usundt”, så forsøg at tilfredsstille dine smagsløg og cravings med et sundere snack alternativ.

At bytte ud med mere næringsholdige sunde snacks vil sikre, at du ikke spolerer din progression, som du har kæmpet så hårdt for at opnå. Derudover får du også en hjælpende hånd til at møde dine makroer.

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.



Jennifer Blow

Jennifer Blow

Forfatter og ekspert

Jennifer Blow er vores associeret registreret ernæringsekspert UKVRN UK Registrering af kompetente og kvalificerede fagfolk indenfor ernæring. Hun har en Bachelor of Science i ernæringsvidenskab og en Master of Science ved Research i ernæring. Hun er nu specialiseret i brugen af sports-kosttilskud til sundhed og fitness, understøttet af evidensbaseret forskning.

Jennifer er blevet citeret eller nævnt som en ernæringsekspert i store online publikationer, herunder Vogue, Elle og Grazia, for hendes ekspertise inden for ernæringsvidenskab for motion og sund livsstil.

Hendes erfaring spænder fra at arbejde med NHS og til specifik videnskabelig forskning i tilskuddet, Omega-3 fedtsyrer. Derudover og også effekten af fast food for helbredet, som hun har præsenteret på det årlige Nutrition Society Konference. Jennifer sørger for hele tiden at udvikle sig på det faglige plan for at sikre, at hendes praksis forbliver på højeste niveau. Få mere at vide om Jennifers erfaring her .

I sin fritid elsker Jennifer hill walking og cykling, og ud fra hendes opslag vil du se, at hun elsker at bevise, at sund kost ikke betyder at sulte eller benægte sig ting.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her