Træning

Influencer demonstrerer den uholdbare photoshot prep

I overensstemmelse med den typiske fitnesskalender brugte Stan Browney vintermånederne på at øge sine kalorier og proteiner for at få mere muskelmasse. Og arbejdet gav pote. Fire hårde måneder og en vægtøgning på syv kilo.

Han følte sig tilfreds med sin vægtøgning, indtil han modtog en e-mail med en invitation til et photoshoot i et magasin om 30 dage. Det var en mulighed, han ikke kunne sige nej til, men for at være klar i tide skulle han skære ned på sit kropsfedt langt tidligere, end han oprindeligt havde planlagt.

 

Vi vil aldrig anbefale “quick fixes”, når det drejer sig om fedttab. En 30-dages shred som denne er ikke en bæredygtig måde at være glad og sund på lang sigt. Men Stan havde en deadline.

Det ville blive svært, men Stan er altid klar til at tage imod en udfordring. Og han ville have sin kammerat Arjen med på rejsen. Selvom Arjen havde et modsat mål – han ønskede at tilføje masse – skulle de begge bruge måneden på at arbejde ekstremt hårdt.

Stan satte sig selv på en streng rutine i 30 dage, som omfattede:

  • Meget kolde brusebade
  • Tracking af kalorier meget nøje – spise færre kalorier og fokusere på proteinrige fødevarer
  • Masser af træning – det var en udfordring for Stan på trods af energitabet fra hans kalorieunderskud
  • Gå eller løbe, hvor det var muligt, i stedet for at køre bil
  • Cardio og masser af det

Arjens rutine

Arjen havde ikke en så streng rutine. Hans inkluderede at spise. En masse. Hans diæt krævede, at han spiste tre frokoster hver dag. Men det er sin egen form for hårdt arbejde, ikke sandt?

Udfordringen

Browney kom godt fra start i den første del af udfordringen. Han holdt sig nøje til de strenge regler, han havde sat sig selv, og på sjette dag havde han tabt 1,7 kg, hvilket bragte hans kropsvægt ned på 83,9 kg.

Men efter dette tidspunkt blev træningen hårdere.

Kalorier er energi, og hvis du er i kalorieunderskud, bruger du mindre energi, end du bruger. Det gør det meget svært at træne.

Stan var afhængig af Impact protein shakes for at hjælpe med at føle sig udtømt og sulten hele tiden. 25 g protein i en flaske var en stor hjælp. Han følte sig også stærkere end før, fordi han blev lettere.

Og han var ikke den eneste, der gjorde fremskridt. Arjen’s muskler så mere fyldige ud, og det var lykkedes ham at tage 0,9 kg på.

På dag 15, som var halvvejs, havde Stan tabt yderligere 1,3 kg, så han nu var oppe på 82,5 kg i alt. Han var tilfreds med sine fremskridt, men der var stadig meget at gøre.

Men så kom skuffelsen: På dag 22 blev optagelsen aflyst. Uden en slutdato at arbejde hen imod var Stan og Arjen fortvivlede.

Omkring en måned senere, da optagelsen stadig ikke var blevet flyttet, tog Stan og Arjen sagen i egen hånd. De besluttede at genoptage rejsen og sendte en e-mail til arrangørerne for at høre, om de kunne få en ny dato i kalenderen. Arrangørerne indvilligede i det og planlagde et nyt shoot. Stan og Arjen havde 30 dage til at gøre sig klar.

To uger efter den nye shred var Stan nede på 80,5 kg, og hans mavemuskler var begyndt at vise sig. Men hans produktivitet var også begyndt at falde – sandsynligvis på grund af hans lave kalorieindtag.

Selvom han var godt på vej til at nå sit mål, er det indlysende, at han ikke ville have været i stand til at gøre det meget længere end de 30 dage. Men han havde masser af Myprotein-tilskud til at holde ham i gang, nemlig proteinkiks og proteinpandekager.

Arjen derimod var aldrig ude af køkkenet. Han brugte al sin tid på at lave mad og spise.

Sidste uge

Med kun syv dage til optagelserne gik forberedelserne et niveau op. Kulhydrater gik ud af vinduet, og fokus skiftede til protein, fedt og vand.

Og med to dage tilbage nåede tingene et helt andet niveau. Stan og Arjen tog deres sidste slurke vand i 30 timer. Det er noget, vi bestemt ikke anbefaler, men det fik dem derhen, hvor de ønskede at være. På dag 29 nåede Stan op på 80,1 kg. Og så stablede de kulhydrater på. Paradis.

Og det var det. Et kalorieunderskud kombineret med bodybuilding konkurrence forberedelsesteknikker som at skære vandvægt og carb loading fik Stan til at nå sit mål. Men det var langt fra let og langt fra bæredygtigt. Lad os se billederne fra photoshootet.

Stan

Arjan

Kort fortalt

Photoshootet gik så godt, som de kunne have håbet, og de fik nogle “episke” billeder. Både Stan og Arjen opnåede en livslang ambition om at optræde i magasinet, og de fik lov til at gøre det sammen. “Det er ligesom en ting på en bucket list”, sagde Arjen.

Som vi har sagt mere end én gang – det er absolut ikke en god måde at tabe sig på i længden. For langsigtet vægttab foreslår onkel Richie (vores faste ernæringsekspert, hvis du er ny her) mellem 100-200 færre kalorier end dit vedligeholdelsesniveau hver dag. Dette er en realistisk tilgang, der ikke vil efterlade dig sultende og miste motivationen hurtigt.



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Forfatter og ekspert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her