Motivation

5 trin til at opbygge en lockdown rutine

Vi har muligvis været her to gange før, men det gør ikke nedlukning lettere. Faktisk finder mange mennesker lockdown 3.0 del endnu mere udfordrende, og det er helt forståeligt. Men der er måder, du kan få det bedste ud af det, få din produktivitet op, og forhåbentlig med en smule normalitet kan din lykke også øges. En af de vigtigste ting at overveje er rutine.

Lockdown har igen kastet enhver struktur, vi havde, tilbage ud ad vinduet. Vores sind og kroppe elsker rutine, og det er derfor vigtigt at prøve at vedligeholde en ny i denne nedlukning. Vi har et par gode råd til at køre igennem, så hvis du har brug for nogle lockdown guides, skal du læse videre.

1. Stå op og gå i seng på samme tid hver dag

Uanset om det er klokken 06.00 eller kl. 09.00, vil holde dit kropsur på sporet ved at stå op på samme tid hver dag. Jo mere konsistent du er med at stå op og gå i seng, jo lettere bliver det at vågne op. Nogle gange endda helt uden alarm, hvis du virkelig er konsistent.

Prøv at tillade dig selv mindst en time fra du vågner op, indtil du skal begynde at arbejde i stedet for at rulle ud af sengen og straks skulle åbne din bærbare computer. Og på samme måde skal du prøve at få en god 30-minutters cook down på samme tid hver dag før sengetid. Dette giver din krop og dit sind mulighed for at tilpasse sig mønsteret og indse, hvornår det er tid til søvn.

Brug for hjælp til at fange nogle Z’er? Læs denne artikel.

Forstyrret nattesøvn? Sådan forbedres din søvn under lockdown

Ernæring

Forstyrret nattesøvn? Sådan forbedres din søvn under lockdown

Lær at sove bedre med disse råd.

2021-01-12 08:00:47Skrevet af Monica Green

2. Indstil dine træningsdage, og hold dig til dem

Uden at have fitnesscentre åbne kæmper mange af os med at finde vores motivation til at træne igen. Og det er forståeligt. Fitnesscentre tilbyder et helt nyt miljø for at få dine træningsprogrammer udført og med alt det udstyr, du har brug for. Men nok med at mindes om de dage med køen til benpressen.

Vælg nogle faste træningsdage og skriv ned, hvad du vil gøre hver dag. Hvis du indstiller disse dage, er det mere sandsynligt, at du skaber en vane, der holdes fast i.

Tilføjelse af denne regelmæssige, strukturerede øvelse i din lockdown rutine er afgørende for at give dig den ekstra smule normalitet såvel som regelmæssige udbrud af endorfiner.

Brug for hjælp til at komme tilbage til din træning? Start med denne 20 minutters muskelopbygger.

3. Bliv klædt på

Det lyder måske super enkelt for nogle mennesker, men jeg er sikker på, at mange af os har forstået, gennem disse lockdowns, at det er alt for let at blive i din pyjamas, når du ikke har nogen steder at gå.

Men når man bygger en bæredygtig, sund rutine, kan det være livsændrende at sørge for at klæde sig i noget rigtigt tøj. Du vil føle dig mindre groggy, mere sammensat og mere tilbøjelige til at holde dig til resten af din lockdown-rutine og til doser for den dag.

Og selvfølgelig, når man klæder sig i rigtigt tøj, selvom det kun er et par joggers og en hættetrøje, indsprøjtes en meget tiltrængt normalitet i lockdown-livet.

Brug for outfit inspo? Vi har dig.

4 outfits til at opgradere dit hjemmearbejde look

Myprotein Træningstøj

4 outfits til at opgradere dit hjemmearbejde look

Mød din nye hjemmearbejde uniform.

2021-01-29 18:04:30Skrevet af Monica Green

4. Kom ind i en vane med at oprette to do lister

En god opgaveliste er vigtig, når du opbygger en rutine.

Oprettelse af opgavelister hver dag hjælper dig med praktisk at strukturere dine dage og giver dig mulighed for at se din rutine på papir, hvilket helt sikkert hjælper dig med at holde fast ved det.

Du vil også føle en sindssyg følelse af præstation, jo mere du formår at markere hver dag.

Opdel din tid blandt opgaver, pauser, træning og sjove ting, du har planlagt (selvom det bare er at gå i supermarkedet …). Visualisering af din rutine hver dag vil helt sikkert hjælpe dig med at danne sunde vaner, du kan beholde i hele nedlukningen.

5. Bevar weekenderne som weekend

Når alle opholder sig inde, er der ingen barer, restauranter, fitnesscentre eller natklubber åbne … (husker du dem?) Vores weekender kan smelte let sammen i vores hverdage. Især hvis du ikke har et typisk 9-5 job lige nu. Så det er virkelig vigtigt at sikre, at dine weekender har deres egen definerende faktor for en god rutine.

Gå og hent din favorit takeaway hver fredag. Eller gør lørdage til en filmaften. Uanset hvad det er, skal du sørge for at gøre noget sjovt i weekenden, der adskiller lørdage fra tirsdage.

Kort fortalt

Lockdown er hård for alle, men en måde at gøre det lettere på er at skabe en god rutine. Fokuser på helt daglige opgaver, uanset hvor dagligdags, vågn op og gå i seng på samme tid hver dag, og hold dine weekender som weekender.

Alle disse små ting vil indsprøjte den lille smule normalitet tilbage i dit liv og hjælpe dig med at forblive produktiv selv i disse underlige tider.



Monica Green

Monica Green

Forfatter og ekspert

Oprindeligt fra det sydlige London dimitterede Monica fra University of Leeds med en grad i filosofi. Efter at have opdaget en kærlighed til at træne, mens hun studerede, blev Monica tiltrukket af vægttræning, som hjalp hende enormt meget gennem stressende tider som studerende. Fra at skrive for en populært studenterside udviklede Monica sine færdigheder som forfatter og skrev regelmæssigt populære bidder. Hun er begejstret for at kunne kombinere sin kærlighed til skrivning med sin passion for træning. I sin fritid elsker Monica at lave mad, prøve nye restauranter med venner og udforske nye vandrestier.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her