Ernæring

5 post workout snack ideer, der ikke er peanut butter

Peanut butter er bestemt en ideel post workout snack ideer, og den person, der først grundlagde ideen om peanut butter, er et geni i vores øjne. Peanut butter, cashew butter, mandelsmør, pekan butter – you name it, og den er sandsynligvis blevet produceret, hvis ikke forsøgt lavet i køkkenet derhjemme.

Men så meget som vi elsker peanut butter, kan vi sommetider godt lide at krydre vores rutine lidt op. Vi ønsker bestemt ikke at blive træt af peanut butter nogensinde!

Dette er grunden til, at vi gerne vil forgrene os fra vores sædvanlige post workout snack med peanut butter og udskifte det mod noget lige så velsmagende og nærende.

Vi har samlet nogle af vores bedste post workout snack ideer, der ikke involverer nøddesmør.

Uanset om det er fordi du ikke er fan af nødder, er du nok altid interesseret i at udvide dit snack-repertoire efter træning, eller du bare leder efter en anden velsmagende snack, der passer ind i dine daglige makroer.

Prøv en af ​​disse post workout snack ideer, og du kan måske finde en snack, der tager førstepladsen over det elskede peanut butter.

post workout snack ideer

Snack 1 – Frozen yoghurt

Klart, froyo er generelt forbundet med sommer og sol, men hvis du leder efter noget mere end bare en skål yoghurt, hvorfor ikke forvandle din skål til en frossen glæde?

Kom regn eller sol, græsk yoghurt giver en generøs servering af protein og smages let med bær, der passer til din smag. Det naturlige fedtindhold i yoghurten varierer fra brand til brand, så du er helt sikker på at finde en yoghurt, der passer ind i dine makromål.

Bær er lavere i kulhydrater end nogle andre frugter, såsom æbler, bananer og pærer, så afhængigt af din præference er der masser af muligheder for at smage din frozen yoghurt til.

Hvis du er interesseret i noget lidt sødere, skal du tilføje et strejf af ahornsirup eller prøv nogle FlavDrops. Vi bruger disse i alt fra kaffe til overnight oats og dessert.

Prøv denne opskrift på froyo.

Snack 2 – Kartoffelsalat

Din første tanke kan være ‘woah, mit proteinindtag bliver da vasket ud af kulhydratet i kartoflen, men frygt ikke. Vi har et trick op i ærmerne.

Vi kan godt lide at blande vores kartoffelsalat sammen med tilsætning af kogte æg. Brug mayonnaise med reduceret fedt, hvis du tracker dit indtag af fedt og pynt med skiveskåret forårsløg for noget æstetisk grønt på toppen.

Hvis du leder efter endnu et protein-hit efter træning, skal du skære nogle magre pølser og tilføj til kartoffelsalaten. Vi lover, at du ikke vil fortryde denne tilsyneladende underlige kombination.

Snack 3 – Mug cake

En protein mug cake er ikke kun hurtig at lave, men den kan også justeres, så den passer til dine makromål og arbejder omkring dine ernæringsmæssige mål. Uanset om du er fan af chokoladekage, æblemuffins eller en cookie lover, er mug cake alsidige i både smag og ernæring.

Hvis du er ivrig efter at øge dit indtag af frugt, er mug cakes perfekte sammen med portioner af frugt. Frugten kan tilsættes lige i din dej eller serveres ovenpå kage.

Mug cakes er også nemme at tage med, hvilket gør dem gode, når du er på farten efter træning, hvis du forbereder mug caken på forhånd.

Snack 4 – Tun og avocado crackers

Tun er måske ikke den mest æstetiske mad, men det er bestemt velsmagende og nærende! Selvom dåse tun ikke tæller med til din ugentlige portion olieagtig fisk, er tun stadig fyldt med protein og skaber en lækker snack.

De sunde fedtstoffer i avocado supplerer smagene med tun perfekt, og når de kombineres med kiks, har du dig selv en cremet, crunchy post workout snack.

Husk, at når du vælger dine kiks, skal du sigte mod fuldkorn for at forbedre dit fiberindtag. Dette vil også få dig til at føle dig mæt længere tid, samt holde din tarm ekstra sund.

Snack 5 – Ristede grøntsagsmuffins

Ligesom mug caken udgør æggemuffins den perfekt bærbare snack, der er velegnet til rejser efter din trænings. Æggemuffins forbliver intakt ret godt og kan ændres, så de passer til din personlige smag og præferencer.

Vi synes, at disse muffins fungerer vidunderligt, når de blandes med ristede grøntsager, men du endda kan tilføje en proteinkilde for at øge dit proteinindtag og bruge æggehvider til at reducere fedtindholdet.

Kort fortalt

Selvom vi kun har nævnt fem eksempler på post workout snacks, der kan hjælpe med din optankning efter træning, er der utallige andre idéer, der ikke kræver peanut butter.

Der er selvfølgelig intet galt i at spise peanut butter efter hver træning, men vi ved, at det er dejligt at få lidt forskelligt og prøve nye ting lejlighedsvis.

Hvis du er ivrig efter at tilføje noget nøddesmør til din snack efter træning, kan disse post workout snack ideer let ændres til at omfatte dit foretrukne valg af nøddesmør.

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Forfatter og ekspert

Evangeline har deltaget i konkurrencepræget sportsgrene siden en ung alder. Som en kvalificeret RYA Dinghy Instructor forstår hun vigtigheden i en god ernæring som det rette brændstof til ekstrem- og udholdenhedssport, især på grund af hendes erfaring i Team GBR Squads samt lede og coache hendes universitets første hold.

I sin fritid elsker Evangeline at løbe - især maraton. I weekenderne finder du hende i gang med vandsport eller at vandre i bakker. Hendes yndlings aftener bliver brugt på en HIIT-session eller squats i træningscentret, inden hun forkæler sig selv med smagfuld og krydret mad og masser af grøntsager - yum!

Få mere at vide om Evies erfaring her.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her