Kosttilskud

Udeblivende effekt af pre-workout? Tid til at forny din koffein tolerance

Koffein er et kraftfuldt supplement til at give et eksplosivt boost af energi til din træning. Kendt for at øge udholdenhed, reps, styrke og restitution. 1,2,3,4 Men hvis du finder ud af, at du har brug for et ekstra løft af energi for at tage din træning et niveau op, kan det være på tide at ændre din pre-workout. Selvom det kan være fristende at øge dit antal af scoops inden træning skal du for det første altid holde dig til den anbefalede dosis. For det andet er der en måde, du sikkert kan nulstille din koffein tolerance på.

koffein tolerance

Pre-workout tilskud & præstation

Pre-workout tilskud kan hjælpe dig med at præstere hårdere og i længere tid. Giver dig mulighed for at opbygge en bedre krop eller nå din atletiske præstation. De fleste pre-workouts indeholder koffein, som har vist sig at have seriøse ergogene fordele som et boost til udholdenhed, ekstra reps, større styrke og forbedret muskelrestitution. 1,2,3,4

Koffein tolerance & cyklus

Koffein udløser et adrenalinrush (kæmp-eller-flygt-respons), der får muskler til at trække sig sammen og blive klar til handling. Med kronisk forbrug begynder binyrerne at brænde ud og blive udmattet sammen med en række ændringer i centralnervesystemet, der afskrækker kroppens sædvanlige respons.

For at bevare de eftertragtede stimulerende effekter af din foretrukne pre-workout, anbefaler sportsforskere koffein cyklus for at forny din koffein tolerance. 5 Koffein cyklus er simpelthen en kort periode, hvor du stopper med at indtage koffein (‘cykle ud’). Typisk i omkring 2 uger, hvilket forskning har vist er en tilstrækkelig tid til at reducere din koffein tolerance og mærke virkningen af koffein igen.

THE Pump

Glem koffein, THE Pump gør alt, hvad den siger, uden tilsat koffein. Kommer i kapsel- og pulverform, indeholder denne koffeinfri pre-workout en række optimalt doserede aktive ingredienser. De hjælper med at reducere træthed, hjælpe med blodgennemstrømningen og ilttransport og maksimere din præstation som aldrig før. 6,7

Højdepunktet i denne pre-workout er den patenterede VASO6, som klinisk har vist sig at øge blodgennemstrømningen. 7 Dette forbedrer ilttransport i kroppen for at give dine muskler det, de har mest brug for.

Faktisk har undersøgelser vist, at selvom 7 g Arginin kun resulterer i 5% vasodilatering, kan 300 mg VASO6 give dig op til 50% vasodilatation.8,9

Hvis du træner om aftenen og stadig ønsker at få mest muligt ud af din træning uden koffein, er VASO6 det, du virkelig har brug for til at føle pumpen.

The Pump koffein

Vi har også tilføjet C-vitamin til blandingen, som kan hjælpe med at reducere træthed og udmattelse, samt jern og thiamin til at understøtte cirkulation og det kardiovaskulære system.6,10,11 r Grundlæggende er du parat til en fantastisk træning hver gang .

Du kan også vælge den måde at indtage den på, som passer dig bedst. Bland blandingen med vand med en sprudlende Orange Mango eller en forfriskende Rainbow Candy.
Hvis du altid er på farten, skal du blot tage en kapsel for at gøre dig klar til en tung session.

Koffeinfri pre-workout

Hvis du ikke vil gå glip af de fordele, som pre-workout giver, fungerer vores koffeinfri pre-workout som din perfekte koffein-cyklus kompromis. Det kan også være et bedre valg til træningssessioner om aftenen for at sikre en god nats søvn.

Koffeinfri pre-workout indeholder citrulline malat, beta-alanin og arginin alfa-ketoglutarat (AAKG) som har vist sig at øge eksplosiv muskelstyrke og styrke, øge aerob udholdenhed og reducere muskeltræthed. 12,13,14,15,16

koffein tolerance

Sådan gør du

  • Stop blot med at indtage koffein i 14 dage for at mindske din koffein tolerance. For at bevare ergogeniske effekter skal du forbruge THE Pump eller koffeinfri pre-workout, mens du ”cykler ud” af din regelmæssige pre-workout shake før træning.
    Efter denne periode vil din koffeintolerance sandsynligvis reduceres drastisk.
  • Gentag efter behov for at bevare alle de ydelsesfordele, som pre-workout shakes giver.

Kort fortalt

Pre-workout tilskud kan øge din præstation. Det kan presse dig til det næste niveau og give dig mulighed for at træne hårdere længere. Hvis du har lyst til, at din træning får et ekstra energi boost, skal du ikke bare øge din dosis . Det er i disse tider, at du skal til at overveje en koffein cyklus.

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.


  1. Carr AJ, Gore CJ, Dawson B. Induced alkalosis and caffeine supplementation: effects on 2,000-m rowing performanceInt J Sport Nutr Exerc Metab. (2011)
  2. Glaister M, et al. Caffeine supplementation and multiple sprint running performanceMed Sci Sports Exerc. (2008)
  3. Ganio MS, et al. Effect of ambient temperature on caffeine ergogenicity during endurance exerciseEur J Appl Physiol. (2011)
  4. Loureiro, Laís Monteiro Rodrigues, Caio Eduardo Gonçalves Reis, and Teresa Helena Macedo da Costa. Effects of Coffee Components on Muscle Glycogen Recovery: A Systematic ReviewInternational journal of sport nutrition and exercise metabolism.(2018)
  5. Patel, K. (2018). Do I need to caffeine cycle?.Available: https://examine.com/nutrition/do-i-need-to-cycle-caffeine/
  6. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA). (2010). Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to vitamin C and reduction of tiredness and fatigue (ID 139, 2622), contribution to normal psychological functions (ID 140), regeneration of the reduced form of vitamin E (ID 202), contribution to normal energy‐yielding metabolism (ID 2334, 3196), maintenance of the normal function of the immune system (ID 4321) and protection of DNA, proteins and lipids from oxidative damage(ID 3331) pursuant to Article 13 (1) of Regulation (EC) No 1924 …. EFSA Journal8(10), 1815.
  7. Kim, J. A., Formoso, G., Li, Y., Potenza, M. A., Marasciulo, F. L., Montagnani, M., & Quon, M. J. (2007). Epigallocatechin gallate, a green tea polyphenol, mediates NO-dependent vasodilation using signaling pathways in vascular endothelium requiring reactive oxygen species and Fyn.Journal of Biological Chemistry282(18), 13736-13745.
  8. SCHLAICH, M. P., JACOBI, J., Stefan, J. O. H. N., DELLES, C., FLEISCHMANN, I., & SCHMIEDER, R. E. (2000). Is l-arginine infusion an adequate tool to assess endothelium-dependent vasodilation of the human renal vasculature?Clinical Science99(4), 293-302.
  9. Fitzpatrick, D. F. (2004). S. Patent No. 6,706,756.Washington, DC: U.S. Patent and Trademark Office.
  10. DiNicolantonio, J. J., Liu, J., & O’Keefe, J. H. (2018). Thiamine and cardiovascular disease: a literature reviewProgress in cardiovascular diseases61(1), 27-32.
  11. EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies (NDA). (2014). Scientific Opinion on the substantiation of a health claim related to iron and contribution to normal formation of haemoglobin and red blood cells pursuant to Article 14 of Regulation (EC) No 1924/2006EFSA Journal12(1), 3515.
  12. Sureda A, et al. L-citrulline-malate influence over branched chain amino acid utilization during exerciseEur J Appl Physiol. (2010)
  13. Baguet A, et al. Important role of muscle carnosine in rowing performanceJ Appl Physiol. (2010)
  14. Sweeney KM, et al. The effect of beta-alanine supplementation on power performance during repeated sprint activityJ Strength Cond Res. (2010)
  15. Sale C, et al. Effect of β-alanine plus sodium bicarbonate on high-intensity cycling capacityMed Sci Sports Exerc. (2011)
  16. Bailey, Stephen J., Paul G. Winyard, Anni Vanhatalo, Jamie R. Blackwell, Fred J. DiMenna, Daryl P. Wilkerson, and Andrew M. Jones. Acute L-arginine supplementation reduces the O2 cost of moderate-intensity exercise and enhances high-intensity exercise toleranceJournal of Applied Physiology109, no. 5 (2010): 1394-1403.

 



Jennifer Blow

Jennifer Blow

Forfatter og ekspert

Jennifer Blow er vores associeret registreret ernæringsekspert UKVRN UK Registrering af kompetente og kvalificerede fagfolk indenfor ernæring. Hun har en Bachelor of Science i ernæringsvidenskab og en Master of Science ved Research i ernæring. Hun er nu specialiseret i brugen af sports-kosttilskud til sundhed og fitness, understøttet af evidensbaseret forskning.

Jennifer er blevet citeret eller nævnt som en ernæringsekspert i store online publikationer, herunder Vogue, Elle og Grazia, for hendes ekspertise inden for ernæringsvidenskab for motion og sund livsstil.

Hendes erfaring spænder fra at arbejde med NHS og til specifik videnskabelig forskning i tilskuddet, Omega-3 fedtsyrer. Derudover og også effekten af fast food for helbredet, som hun har præsenteret på det årlige Nutrition Society Konference. Jennifer sørger for hele tiden at udvikle sig på det faglige plan for at sikre, at hendes praksis forbliver på højeste niveau. Få mere at vide om Jennifers erfaring her .

I sin fritid elsker Jennifer hill walking og cykling, og ud fra hendes opslag vil du se, at hun elsker at bevise, at sund kost ikke betyder at sulte eller benægte sig ting.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her