Kosttilskud

Få en sundere livsstil | Nå dit mål

Det er nok rimeligt at sige, at vi alle nogle gange fokuserer for lidt på vores helbred. Med hektiske tidsplaner som gør, at vi konstant prøver at få arbejde, træning og det sociale liv til at hænge sammen, er det ikke underligt, at vores kroppe engang imellem siger stop.

I stedet for at vente, indtil du faktisk er for syg til at fortsætte med noget, er der mange simple måder at støtte din krop på, som tillader dig at være på toppen hver eneste dag. Du kommer til at kunne fokusere på at nå de vigtige ting i din dagligdag.

Er du ikke sikker på, hvor du skal starte for en sundere livsstil?
I denne artikel finder du svar på følgende:

Hvad er de bedste kosttilskud til immunforsvaret?

Hvis du er syg og forkølet og altid er offereret, der bliver syg af en smule kulde, så har du her en liste over vores top immunforstærkende kosttilskud, så du kan hjælpe dig selv og din vej mod en sundere livsstil.

C-vitamin

C-vitamin er en klassisk go-to medicin, når du mærker de første tegn på at blive syg. Faktisk anbefaler læger at øge C-vitamin forbruget i vintersæsonen for at bekæmpe forkølelse og influenza. C-vitamin styrker immunforsvaret, da det har antioxidantvirkninger, som hjælper med at frigøre kroppen af ​​frie radikaler.

D-vitamin

Ofte omtalt som solskinsvitaminet har dette en virkelig kraftig effekt på vitale organer som dit hjerte, lever, lunger og nyrer. D-vitamin hjælper desuden med at booste dit immunforsvar og forhindre sygdomme. D-vitamin spiller også en rolle i calciumabsorption, så det kan hjælpe dine knoglers sundhed ved at styrke dem.

Zink

Zink er et essentielt mineral, der spiller en rolle i mange vigtige kropsfunktioner og er særligt kendt for at forhindre sygdomme. Undersøgelser har vist, at det kan reducere sværhedsgraden af ​​forkølelsen og forbedre balancen i immunsystemet. Zink hjælper også med at beskytte celler mod oxidativ stress og opretholde normale blodtestosteronniveauer.

B-vitamin Plus

Dette er et meget kraftfuldt supplement, da vi har kombineret alle otte af B-vitaminerne i en tablet. De er en rigtig effektiv støtte til din krop, da de enkelte B-vitaminer alle har forskellige egenskaber, som faktisk fungerer bedst sammen. Vitamin B6, B12 og folat bidrager specifikt til immunsystemets normale funktion.

Jern & Folinsyre

Dette supertilskud indeholder 100% af dit anbefalede jernindtag sammen med folinsyre, kobber og C-vitamin, som hjælper med jernabsorption. Jern spiller en stor rolle i dine kropsfunktioner, og en mangel på dette essentielle mineral kan forringe dit immunsystem alvorligt, samt føre til træthed, åndenød og hjertebanken.

Hvad er de bedste kosttilskud til energi?

Lev en sundere livsstil

Lyden af ​​din alarm tidlig mandag morgen kan gå hen og fremkalde nogle ret stærke følelser, ik? Følelsen af at du er nødt til at komme ud af sengen, lige når du sover aller bedst. Den følelse af at dine øjenlåg aldrig har føltes så tunge som nu, og at du sikkert har 12 timer at gå igennem, før du kan gå tilbage til at ligge vandret igen.

Mens der ikke er noget, der kan slå en god nats søvn for at afhjælpe din træthed, forstår vi godt, at du i nogle tilfælde står over for forhindringer (såsom Netflix marathon og sociale medier, der bare SKAL rulles igennem), der bare ikke giver dig de solide 7-8 timer, som du har brug for.

Nogle gange må du finde alternativer til at starte din morgen for at forvandle dig selv til et fuldt ud fungerende menneske. Vi har sammensat en liste over vores bedste kosttilskud, som virkelig kan hjælpe dig. Især hvis du prøver at skære ned på dit kaffeforbrug.

Maca

Maca er en grøntsag, der oprindeligt findes i Peru. Den er blevet brugt i tusinder af år i traditionel medicin og er for nylig blevet tildelt en “superfood” status. Den er overvejende kendt for at øge energi. I hvert fald fra dem, der regelmæssigt tager Maca for at føle sig mere vågen og have mere styrke i løbet af dagen. Vores kapsler er derfor en stor naturlig mulighed for at bekæmpe træthed og er især nyttig for dem, der er følsomme over for koffein.

Mega Green Tea Extract

Dette er en anden superfood, grøn te, som er steget i popularitet på grund af dets høje antioxidant- og catechin indhold samt dets naturlige indhold af koffein. Vores tabletter indeholder en superkoncentreret form for grøn te, hvor hver af dem svarer til lidt over otte kopper. Så hvis det ikke er noget, der kan give dig mere energi, så ved vi snart ikke..!

Thermopure

En af vores mest potente formler. Dette er fantastisk til at give dig det skub, du har brug for, for at komme i dine løbesko til din spinning time kl. 6 om morgenen. Den er fyldt med en kombination af præstationsfremmende ingredienser herunder koffein, grøn te-ekstrakt, B6- og B12-vitamin og krom.

5-HTP

5-HTP eller 5-hydroxytrytophan er fremstillet af aminosyren L-tryptophan, og er grundlæggende for produktionen af ​​serotonin. Kendt som det ”glade kemikalie”. Serotonin er en neurotransmitter, der spiller en rolle i humørniveauet, men også søvnreguleringen, og derfor er dette supplement på denne liste. Mange mennesker synes, at 5-HTP hjælper dem med at få en bedre nats søvn. Så i stedet for at være et supplement, der giver dig energi, er dette et supplement, det der tager fat i roden af problemet og giver dig mere søvn.

Jern & Folinsyre

Hvis du føler dig træt hele tiden, og mere end blot gennemsnittet, så kan du lide af jernmangelanæmi. Dette er en tilstand, hvor kroppen ikke har nok sunde røde blodlegemer, som er ansvarlige for at transportere ilt til dit væv. Disse kraftfulde, jernfyldte tabletter er en hurtig måde at rette op på denne mangel.

Hvad er de bedste kosttilskud til sund hud?

Sund hud

Stress, dårlig kost og forurening kan alle være faktorer, der spiller ind, når det kommer til din hud. En ordentlig omgang hudpleje kan virke uoverskuelig, når du allerede er presset i tid, men det bør ikke overses, at din hud faktisk er kroppens største organ, og har en bred vifte af virkelig vigtige funktioner, fra regulering af temperatur til udskillelse af affaldsstoffer.

Hvorfor vente indtil du har et rigtigt, tillidsskabende problem (vi taler om udbrud på kinderne, tørre områder og mørke rander under øjnene, som concealer bare ikke kan dække), før du gør noget ved det?

Vi er fast troende på, at skønhed kommer indefra, så her er vores bedste kosttilskud til en glødende hud:

Daglige Multivitaminer

Disse tabletter indeholder syv essentielle vitaminer, hvilket gør dette til et super praktisk tilskud til selv de mest travle personer. Hver tablet indeholder 100% af dit anbefalede daglige indtag af A-vitamin, som er en antioxidant fra familien ‘retinoid’ og nøglen til sund hud.

Det kan være særligt godt til at forhindre udbrud, da det spiller en rolle i afskaffelsen af døde hudceller. Disse vitaminer stopper de døde hudceller fra at opbygge sig og stoppe dine porer til.

De indeholder også D-vitamin, der er kendt for at give bedre hudforhold såsom acne og eksem, og indeholder også E-vitamin, som er en anden antioxidant med antiinflammatoriske og anti-aging egenskaber.

Zink

Dette essentielle mineral fungerer godt i kombination med A-vitamin, da det hjælper med at transportere vitaminet fra leveren. Det er et andet meget effektivt tilskud, hvis du er tilbøjelig til at få bumser, da undersøgelser har vist, at mennesker med acne har lave zinkniveauer i deres system.

Kokosolie

Naturens løsning på så mange problemer. Kokosolie er den bedste naturlige fugtighedscreme til genopfyldning af tør, flad hud. Udover at være superabsorberende er kokosolie også antibakterielt og derfor perfekt til bekæmpelse af udbrud eller beskadigede områder af din hud.

C-vitamin

C-vitamin har stor indflydelse på kroppen, især når det kommer til huden. Det er en antioxidant, så det beskytter huden mod skade på frie radikaler, plus det er involveret i skabelsen af kollagen. Et protein der er afgørende for hudstyrken og elasticiteten.

Omega-3

Disse kapsler bør være en del af din daglige rutine af så mange grunde. De indeholder de essentielle fedtsyrer DHA (docosahexaensyre) og EPA (eicosapentaensyre), der ligesom C-vitamin kan understøtte kollagen produktionen. De styrke derved hudcellerne, og nedsætter chancen for rynker. De kan også reducere symptomerne på tilstande som eksem og rosacea.

Hvad er de bedste kosttilskud til generel pleje?

Sundere livsstil

Generelle smerter kan påvirke alle, uanset alder. Især hvis du har et intenst træningsregime. Ja, af og til kan det at være øm dagen efter være et tilfredsstillende tegn på, at du skubber dig selv i den rigtige retning. Men nej, du bør ikke have generelle smerter eller kroniske smerter efterfølgende.

Her er vores bedste kosttilskud for at lindre ledsmerter:

Glucosamin HCL & Chondroitin

Glucosamin er en vigtig bestanddel af brusk, hvilket er, hvad der dækker dine led, når de bevæger sig. Den tilsatte chondroitin kan arbejde sammen med dette næringsstof for at hjælpe med nedsættelse af degenerering af led brusk.

Omega-3

Disse kapsler indeholder de essentielle fedtsyrer EPA (eicosapentaensyre) og DHA (docosahexaensyre), som kan reducere inflammation, hvilket kan være det, der forårsage hævelse og smerter i leddene.

Grøn te-ekstrakt

Dette er ikke bare en energiforstærker, polyphenoler og EGCG i dette supertilskud har antiinflammatoriske egenskaber, som hjælper med at lindre symptomer på ledsmerter ved at arbejde på bindevæv.

Sunde ingredienser til en sund kost

Okay, så måske betyder ordene ‘økologisk’ og ’superfood’ ikke rigtig meget for dig andet end et højt beløb, men lad dig ikke skræmme endnu. Vi har et fantastisk udvalg af naturlige ingredienser, der er gode billige alternativer til, hvad du kan finde i sundhedsforretninger og supermarkeder – og er virkelig nemt at gøre en del af din daglige kost.

Disse er nogle af vores favoritter, og her beskriver vi hvorfor, de fortjener en plads i dit skab:

Økologisk Chia Frø

Disse små sorte frø kommer fra salvia hispanica planten, som findes i Sydamerika, og er en del af mint-familien. Lad dig ikke narre af deres størrelse – de er fyldt med en hel del næringsstoffer, herunder fibre, omega-3 fedtsyrer, magnesium, calcium og protein.

De kan nydes strøet over salater eller over din morgenmad (de er især gode som overnight oats) eller i ‘chia pudding’, hvis gennemvædet i vand eller mælk. Chia frø virker også som et stivelsesmiddel, så det kan tilsættes i supper og gryder, og kan endda erstatte æg i bagning. cool, ik?

Økologisk Kakaopulver

Til dig der er chocoholic. Dette er til dig.

Kakaobønner er, hvad kakao, kakao smør og chokolade er lavet af, så dette pulver er en fantastisk måde at få den rige chokoladesmag ind i din kost, med knapt så meget af sukker og fedt.

Kakaopulver har et højt indhold af fibre, essentielle mineraler, og har 29 g protein pr. 100 g servering – hvilket gør det til et sundt alternativ til almindeligt chokoladepulver og en god måde at tilsætte smag til shakes, bagning, desserter og kaffe.

Økologisk Spirulina Pulver

Dette lysegrønne pulver kommer fra en naturligt forekommende alge, og er et overraskende nærende supplement. Det har et højt indhold af fibre, og er en kilde til masser af essentielle vitaminer og mineraler. Herunder jern, calcium, D-vitamin, E-vitamin og zink.

Spirulina er også bemærkelsesværdigt højt i protein, der er 64 g af det pr. 100 g servering, hvilket gør dette pulver til et effektivt plantebaseret boost til din træning.

Manuka Honning

Manuka honning produceres i New Zealand af bier, og stammer fra Manuka busken. Den er kendt for sin dybe gyldne farve og rige smag, men det der virkelig er fordelagtigt, er dens antibakterielle egenskaber. Yep, du hørte rigtigt, antibakterielle.

Dette skyldes, at det indeholder høje koncentrationer af methylglyoxal, som er en naturligt forekommende aktiv forbindelse, der har vist sig at dræbe et stort antal bakterier og virusser. Hvorfor ikke give dig selv et sundhedsboost næste gang du topper din skål?

Hvorfor er det vigtigt at have fibre i sin kost?

fibre

Det anbefalede daglige fiberindtag er omkring 30 g, men mange mennesker kommer ikke engang tæt på dette på grund af deres kost. Fibre findes kun i plantebaserede fødevarer som frugt, grøntsager, fuldkorn og bælgfrugter.

Det har en lang række fordele for kroppen, og disse er mange flere end sit ry for at forbedre fordøjelsen og normalisere tarmbevægelserne (selvom dette omdømme er velfortjent).

Fibre er også kendt for at sænke kolesterolniveauet, hvilket igen kan reducere risikoen for at udvikle hjerte-karsygdomme. Plus, det kan bidrage til at kontrollere blodsukkerniveauet.

Der er to typer af fibre. Opløselige og uopløselige og begge er vigtige.

Fødevarer der indeholder opløselige fibre omfatter: havre, frugt, rodfrugter, rug og hørfrø. Denne type fiber opløses i dit fordøjelsessystem, og hjælper med at reducere blodkolesterol.

Uopløselige fibre opløses ikke i vand, men passerer gennem fordøjelsessystemet uden at blive brudt ned, hvilket også hjælper andre fødevarer til at bevæge sig gennem lettere, og derved holde tarmene sunde. Fødevarer der indeholder denne type fibre omfatter: fuldkornsbrød, korn, nødder og frø.

Vi tilbyder et stort udvalg af fibertilskud, herunder vores VitaFibre, Inulin og Hørfrøpulver. Disse er ideelle til at nå det daglige indtag på en nem og billig måde. På samme tid kan du nyde alle de fordele, som fibre har at tilbyde. Blot tilføj dem til dine shakes, smoothies eller bagning.

Hvorfor skal veganere supplere vitamin B12?

B12

Da vitamin B12 kun findes naturligt i rødt kød, mælk, ost, æg og yoghurt, er det tydeligvis noget, veganere ikke får meget af. Nogle morgenmadsprodukter og sojaprodukter er undertiden beriget med B12-vitamin, men det efterlader veganere med en meget begrænset kilde til dette vigtige mikronæringsstof.

Derfor har vi designet vores nye vitamin B12 supplement specifikt med veganere i tankerne – det er også godt for ikke-veganere, da sundhedsfordelene ved vitamin B12 er store, og manglen kan have meget negative konsekvenser for kroppen.

Vitamin B12 spiller en rolle i dit stofskifte, nervesystemet og dannelsen af røde blodlegemer. Det er derfor et rigtig vigtigt vitamin til generel god sundhed, og det er også en stor støtte til din træningsproces, da det også påvirker energiniveauet og muskelstyrken.

Hvis du ikke får nok af dette vitamin, kan det få dig til at føle dig træt og sløv på trods af, at du spiser næringsrigt, og får en god nats søvn. Det kan forårsage følelser af svimmelhed, og meget lavt B12 indtag kan endda føre til anæmi og nervesystem skader.

Hvornår er det bedst at tage vitamintilskud?

Der er ikke et bestemt tidspunkt, der er bedre end andre, når det gælder vitaminindtag. Mange vælger dog at tage dem i starten af ​​dagen, da mange har den fordel at reducere træthed, men det er helt op dig, da det kommer an på din rutine.

Det er dog værd at bemærke, at nogle vitaminer kan forårsage følelser af kvalme eller halsbrand, hvis de tages på tom mave, så det anbefales generelt at tage dem med et måltid, hvis muligt.

Er det muligt at overdosere vitaminer?

Myprotein vitaminer

Det lyder måske meget dramatisk, men ja, du kan faktisk få en overdosis af nogle vitaminer.

Der er to forskellige kategorier af vitaminer – vandopløselige og fedtopløselige. Vandopløselige vitaminer som indeholder B-vitaminer og C-vitamin, lagres ikke let i kroppen, og hvis du tager store mængder af dem, vil overskuddet passere gennem urinen.

Imidlertid kan fedtopløselige vitaminer, der indeholder vitaminerne A, D, E og K, opbevares i kroppens fedtceller, indtil du har brug for dem. Derfor vil store mængder af disse vitaminer ophobe sig, hvilket kan have en giftig virkning på din krop.

Det er relativt usædvanligt for voksne at nå deres daglige vitaminbehov gennem kosten alene, og næsten umuligt at overstige det maksimale indtag. Du bør dog holde dig til det anbefalede forbrug af kosttilskud. Små mængder af disse vitaminer er nødvendige for at opretholde et godt helbred. Du skal bare ikke overforbruge.  

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.

Ingen post tags



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert