Ernæring

Bulking diæter forklaret af ernæringsekspert

En bulking diæt er en god måde at øge dit indtag af kalorier, protein, kulhydrater og fedt på. Som et resultat heraf vil du få muskler og styrke. Du kan også få lidt kropsfedt.

Richie taler om alt vedrørende bulking diæter, herunder almindelige fejl, vigtigheden af kalorier og makroer og hvordan du får flest muskler med mindst muligt kropsfedt.

 

Basic Bulk

Richie gennemgår den mest effektive måde at gennemføre en bulk på.

“Med en dedikeret bulking fase vil du skræddersy din ernæring, så du spiser flere kalorier, end du har brug for til at opretholde vægten. Dette kaldes et kalorieoverskud og er afgørende for at opbygge så mange muskler som muligt. Hvis du spiser langt flere kalorier, end du har brug for, risikerer du at tage en masse ekstra kropsfedt på.”

Dreamer bulk

Richie introducerede derefter en anden form for bulk, som er mindre svær at følge. Du kan i princippet spise hvad som helst. Og alt… hvis du har lyst.

“Du spiser bare så meget som muligt af alt, der ikke er naglet fast, med den hensigt at tage så meget vægt på som muligt. Misforstå mig ikke dramer bulks virker. Du vil tage muskler på, og du vil få mere styrke, men du vil også tage en masse ekstra kropsfedt på.”

Dette er en god mulighed, hvis du har det fint med det ekstra kropsfedt, eller hvis du er glad for at vedtage et stort cut.

Hold øje med dine makroer

Richie brød ned på det grundlæggende i ernæring, som er afgørende for et vellykket bulk. Hvis du ikke er sikker, er her din hurtige guide.

Kalorier

“Kalorier giver den energi, du har brug for til at give brændstof til din træning og til alle de metaboliske processer, der er nødvendige for at opbygge muskler”

Protein

“Protein leverer de råmaterialer, aminosyrer, der er nødvendige for at opbygge dine muskler. Protein stimulerer også muskelproteinsyntesen (MPS), som er den proces, vi bruger til at opbygge muskelvæv.”

Kulhydrater og fedt

“At få tilstrækkeligt med fedt er VIGTIGT for at opretholde et godt hormonelt miljø, der vil være ledende for muskelvækst. En meget fed kost, under 20% kalorier og fedt er nok ikke en god idé for at opbygge muskler.”

Kort fortalt

Tjek hele videoen ud for Richie for at formidle al hans visdom om bulking diæter til dig. Det er vigtigt at huske, at alle er forskellige, så gør din forskning om hvor mange kalorier du skal justere din kost med. Alternativt kan du prøve dreamer bulk, som navnet antyder, er det bare hvad drømme er lavet af.

Tjek Myprotein YouTube-kanalen for flere “ernæringseksperter forklarer” videoer.

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Forfatter og ekspert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her