Træning

5 fordele ved online personlig træning

Under lockdown har vi alle været nødt til at tilpasse os til at leve vores daglige liv virtuelt. Arbejdsmøder, virtuelle dates, følge (eller i det mindste begyndte på) en 30-dages YouTube-plan for “skudsikre lockdown abs”, men mange af os manglede ansigt til ansigt personlige træningssessioner med vores PT. 


Da mange ude i verdenen er på vej tilbage i lockdownhvor de ser deres elskede fitnesscentre lukke og deres PT-sessioner forsvinde igen, ser online personlig træning mere optimalt og aktuelt ud end nogensinde før. 

Du er lige begyndt at komme tilbage på sporet med din træningsrutine efter måneder med streng lockdown og ønsker ikke at miste de fremskridt igen. Derfor har vi undersøgt alle fordelene ved online personlig træning, så du kan finde ud af, om det passer godt til dig og din træningsrutine. 

online personlig træning

1. Fleksibilitet

Uden behov for at være i fitness på et bestemt tidspunkt eller overhovedet vil en travl livsstil ikke stå imellem dig og dine fitness ambitioner. Fortæl blot din træner, hvornår du skal udføre en træning, med hvilket udstyr, og brug deres ekspertrådgivning, når og hvis du har brug for det. 

Hvis du flyver på ferie, giver online personlig træning dig mulighed for at tilpasse en plan, der fungerer, mens du er væk, ved at ændre måltidsplaner og træning, så de passer til dig. 

2. Tilgængelighed

Selvom du ikke har din træner ved siden af dig i fitness, der hjælper din form, når du gennemfører et sæt, vil du være i stand til at kontakte dem direkte. Dette betyder, at du kan stille spørgsmål, sende billeder eller videoer og få svar ret hurtigt. 

Du vil også være i stand til at kontakte dem, når du har brug for det i stedet for bare at møde op til en træning en gang om ugen. At sende en sms til din PT, når du ikke er sikker på, hvilket måltid du kan lave ud fra det, du har i køleskabet, eller når du ikke kan komme i fitness og har brug for en træning med begrænset udstyr, er uvurderlig.   

3. Uafhængighed

Din sædvanlige personlige PT-oplevelse ender muligvis med, at de opsætter hver øvelse for dig. Dette kan være godt i øjeblikket, da det er et mindre job for dig, men når du går ind i fitness, kan du blive efterladt helt uklar om, hvordan du bruger noget som helst i centret. 

Med online personlig træning og en virtuel personlig træner vil hjælpe og vejlede om, hvordan du opsætter hver øvelse og opbygger din viden. Dette betyder, at du er i stand til at gå ind i ethvert fitness center, ved præcis hvordan du bruger maskinerne, og præcis hvordan du konfigurerer dine øvelser. 

4. Tillid

En online PT er ligesom at have det bedste fra begge verdener. Du kommer til at få gavn af deres viden, når du ikke er sikker på noget ved at sende dem en besked, men du kan også tage i fitness eller træne derhjemme uden at føle, at du har gennemført din træning helt alene. 

Opbygning af denne selvtillid med forskellige bevægelser og øvelser gøres meget lettere, når du ved, at du har bygget det på egen hånd, samtidig med at du er sikker i viden om, at din form er korrekt. 

Denne selvtillid betyder, at du har tilliden og viden til at træne en god træning, uanset hvor du er. 

5. Ansvarlighed

Naturen til en online PT giver dig 7 dage om ugen adgang til din PT’s viden, idet du kan stille alle de spørgsmål, du har brug for, når du har brug for dem. Dette betyder også, at din PT vil være i stand til at holde dig ansvarlig over for dine mål og regelmæssigt tjekke ind med dig, hvordan dine træningsprogrammer og måltidsplaner går. 

Denne ansvarlighed kan være det skub, du har brug for til at nå dine fitnessmål. 

Kort fortalt 

Da tingene begynder at se lidt mere usikre ud igen, så er mange af os bekymrede for at miste vores træningsfremskridt, som vi lige har genvundet. En online PT kan give dig den lille smule normalitet til din træningsrutine og give dig en ny udfordring at fokusere på. 

Absolut værd at overveje at holde både din kondition og din selvtillid op. 

Dødløft fejl | 10 typiske fejl der giver dig rygsmerter

Træning

Dødløft fejl | 10 typiske fejl der giver dig rygsmerter

Laver du disse fejl?

2019-09-13 11:01:27Skrevet af Alice Pearson

10 nemme post-workout snacks til muskelopbygning

Ernæring

10 nemme post-workout snacks til muskelopbygning

2022-01-09 11:00:13Skrevet af Myprotein



Monica Green

Monica Green

Forfatter og ekspert

Oprindeligt fra det sydlige London dimitterede Monica fra University of Leeds med en grad i filosofi. Efter at have opdaget en kærlighed til at træne, mens hun studerede, blev Monica tiltrukket af vægttræning, som hjalp hende enormt meget gennem stressende tider som studerende. Fra at skrive for en populært studenterside udviklede Monica sine færdigheder som forfatter og skrev regelmæssigt populære bidder. Hun er begejstret for at kunne kombinere sin kærlighed til skrivning med sin passion for træning. I sin fritid elsker Monica at lave mad, prøve nye restauranter med venner og udforske nye vandrestier.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her