Træning

Mike Thurstons enkle ab rutine vil få din krop til at brænde

Hvis du ønsker at opbygge core-styrke (og en fantastisk sixpack), er Mike Thurston helt sikkert manden, du skal gå til for at få råd. Selv om denne træning stort set kun bruger kropsvægt (bortset fra én øvelse, der kræver en håndvægt), er der garanti for at få din core til at brænde.

Rutinen er sammensat af fem øvelser med varierende reps, og Mike udfordrer dig til at gennemføre 2-3 runder.

Her er træningen…

Decline Crunch – 12 reps

  1. Sæt dig på decline-bænken med benene mellem de polstrede stænger
  2. Sænk dig tilbage og kryds armene over brystet
  3. Før din overkrop op mod dine lår
  4. Hold pause i toppen, før du sænker dig ned til næste rep

Alternativt brugte Mike en bænk uden polstret stang – til denne variation holder du hånden under bænken ved siden af dig selv, som Mike demonstrerer, for at sikre din balance.

Benløft – 10 gentagelser i hvert ben

  1. Læg dig fladt på gulvet og kryds dit højre ben over det venstre, bøj i knæet.
  2. Placer dine hænder under dine glutes som støtte
  3. Løft benene op og ned, langsomt og kontrolleret, som Mika demonstrerer
  4. Gentag på det andet ben

Side Crunch – 12 reps i hver side

  1. Begynd med at ligge fladt på ryggen med bøjede knæ og fødderne fladt på gulvet
  2. Drej benene mod højre, så det ene ben er stablet oven på det andet
  3. Læg din højre arm bag hovedet, og brug den anden arm til at holde balancen
  4. Træk knæene mod brystet, og skub din højre albue mod knæet
  5. Gentag på den anden side

Knee Raise – 8 gentagelser

  1. Brug de parallelle stænger på dip/raise-maskinen, og hvil håndfladerne på stængerne
  2. Lad benene dingle og brug armene til at holde kroppen oppe
  3. Træk knæene mod brystet og sænk dem langsomt og kontrolleret

Russian Twist – 10 gentagelser

  1. Begynd at sidde på gulvet med knæene bøjet i en 45-graders vinkel og overkroppen oprejst, men lænet tilbage
  2. Hold din håndvægt over maven
  3. Bevæg vægten fra venstre til højre, som om du vil lægge den ned ved siden af dig

Gentag dette kredsløb 2-3 gange, alt efter hvor ambitiøs du føler dig, og som Mike siger “call it a day and lie down”.

Kort fortalt

Vi er imponerede, hvis du klarede dig igennem denne træning. Mike har helt sikkert bevist, at du ikke behøver at gøre noget fancy for at få en god core-forbrænding. Hold det simpelt, men oprethold en god intensitet.

Mike Thurstons fullbody udendørstræning

Træning

Mike Thurstons fullbody udendørstræning

Opbyg en stærk og kraftfuld krop med disse øvelser.

2021-03-27 12:00:05Skrevet af Evangeline Howarth

Rate My Fridge Med Mike Thurston | Episode 2

Vores Ambassadører

Rate My Fridge Med Mike Thurston | Episode 2

FInd ud af hvad Mike kommer i sin maskine af en krop.

2021-02-11 12:44:15Skrevet af Lauren Dawes



Monica Green

Monica Green

Forfatter og ekspert

Oprindeligt fra det sydlige London dimitterede Monica fra University of Leeds med en grad i filosofi. Efter at have opdaget en kærlighed til at træne, mens hun studerede, blev Monica tiltrukket af vægttræning, som hjalp hende enormt meget gennem stressende tider som studerende. Fra at skrive for en populært studenterside udviklede Monica sine færdigheder som forfatter og skrev regelmæssigt populære bidder. Hun er begejstret for at kunne kombinere sin kærlighed til skrivning med sin passion for træning. I sin fritid elsker Monica at lave mad, prøve nye restauranter med venner og udforske nye vandrestier.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her