Kosttilskud

De bedste kosttilskud du bør tage om sommeren

Nu hvor sommeren endelig er ved at være her, vil vores rutiner for kosttilskud sandsynligvis ændre sig en smule. Der er et par forskellige kosttilskud, der er værd at overveje at tage, når årstiderne skifter. Ligesom om vinteren, hvor du måske ønsker at øge dit niveau af D-vitamin, er der visse kosttilskud, der fungerer glimrende om sommeren. Lad os undersøge nogle af disse muligheder nu.

Spring til:

kosttilskud til sommer

1. Vitamin- og multivitamintabletter

A- og E-vitamin: Disse to populære vitaminer kan hjælpe med at beskytte din hud mod solskader. Lad os være ærlige, der er et par stykker af os, der vil tilbringe for lang tid i solen denne sommer, hvilket kan føre til flere konsekvenser som hudskader, varmeudslæt og solskader. Ud over solcreme, masser af vand for at holde sig hydreret og masser af skygge kan A- og E-vitamin også bidrage til at beskytte huden.

A-vitamin spiller den rolle i kroppen, som hjælper med at opretholde sunde knogler, blødt væv og sund hud, hvilket gør det til et af de bedste kosttilskud at tage om sommeren. E-vitamin er et fedtopløseligt vitamin, hvilket betyder, at det let kan trænge ind i hudcellernes membraner – og give os den lille smule ekstra beskyttelse mod solen. Du skal naturligvis ikke udelukkende stole på din daglige dosis vitaminer – masser af solcreme og skygge også.

Selv om ophold i solen om sommeren er en god måde at øge dit D-vitaminniveau på, er en multivitamin et godt supplement, som du kan tage med hele året rundt. Hvis du sørger for, at du får et passende indtag af en bred vifte af vitaminer og mineraler, kan du holde dig i form og sund.

Bedste vitamintabletter:

2. Bedste kosttilskud til hår

Solen udtørrer håret og beskadiger dets proteinstruktur, hvilket betyder, at det kan gå meget lettere i stykker end normalt. De bedste kosttilskud til at tage for at holde dit hår hydreret bør indeholde det vigtige mineral zink, som holder hårsækkene stærke. Zink har også antioxidante egenskaber, som hjælper med at fjerne solens skadelige virkninger på din krop.

Bedste supplement til beskyttelse af håret:

3. Bedste kosttilskud til hud og negle

Solskader kan få huden til at miste sin strukturelle integritet og se for tidligt ældet ud, især ved overdreven eksponering. Op til 80 % af hudens tørvægt består af kollagen, som giver huden dens strukturelle integritet og ungdommelige udseende.

For at være aktiv i hudens dybere lag mener man, at kollagen skal indtages og ikke blot gnides ind i huden, hvilket gør flydende kollagen til et ideelt supplement, der hjælper med at holde kollagenniveauet højt og huden frisk. C-vitamin hjælper også med at danne kollagen, hvilket betyder, at det er en god idé at få masser af C-vitamin i kosten også. Biotin (vitmain B7), ribovlafin (vitamin B2) og vitamin A hjælper også med at holde huden sund.

Et kollagentilskud kan også hjælpe med hudpleje, da det har evnen til at sætte hudceller i gang med at reparere sig selv. Marine kollagen anses for at være et af de bedste kollagentilskud og har vist sig at forbedre hudens elasticitet, tykkelse og hydrering.1

Marine collagen pulver | Fordele, dosering & bivirkninger

Kosttilskud

Marine collagen pulver | Fordele, dosering & bivirkninger

Skønhedspulveret du bør overveje at prøve.

2021-03-27 12:35:18Skrevet af Claire Muszalski

Bedste kollagen kosttilskud til huden:

4. Bedste kosttilskud til hydrering

Det er vigtigt at holde sig hydreret på de varme sommerdage. Vand er din førsteprioritet for at holde dig hydreret, især når du træner, da det giver musklerne vandkraft, cirkulerer næringsstoffer og holder dit hjerte i stand til at cirkulere blodet korrekt. Men vidste du, at der findes andre kosttilskud, der kan hjælpe med at holde din krop hydreret?

Når du er dehydreret, går vigtige elektrolytter som natrium (salt), magnesium og kalium tabt gennem sved og urin. En tilstrækkelig forsyning af natrium betyder, at vand kan optages korrekt gennem cellerne for at hydrere kroppen, mens kalium og magnesium hjælper med at opretholde væskebalancen.

Heldigvis får mange af os dagligt nok natrium fra vores kost, men vores kost har tendens til at være lidt fattigere på magnesium og kalium, som findes i friske frugter og grøntsager, bælgfrugter og animalske produkter.

Hvis du er dehydreret på de varme solskinsdage, kan kroppens niveau af disse vigtige elektrolytter falde, hvilket medfører nedsat energi og udholdenhed og øget træthed, mens et meget lavt niveau kan forårsage kramper, svimmelhed og kvalme. En hurtig og nem måde at tanke op og holde sig hydreret på er ved at drikke vand tilsat elektrolytter.

Bedste elektrolyttilskud: Elektrolytter Plus Tabletter
Bedste elektrolyt- og kulhydrattilskud til aktive mennesker: Myprotein Energy Elite

Bedste kosttilskud når du er på farten

I løbet af sommeren er det sandsynligt, at du er meget ude at rejse, så hvis du har kosttilskud ved hånden, kan det hjælpe dig med at få vigtige makronæringsstoffer ind. Proteinbarer og shakes er en god måde at holde dit proteinindtag højt på farten og er en velsmagende og forfriskende måde at holde din ernæring på sporet på.

Bedste proteinbar: Layered Bar

Layered Protein Bar indeholder 20 g protein for 219 kcal og fås i en række forskellige smagsvarianter, herunder fødselsdagskage, chocolate sundae, brun sukker, peanut butter og cookies and cream. Layered Protein Bar indeholder også 18 g kulhydrater og 9 g fibre, hvilket gør den til en velafrundet snack, der hjælper dig med at holde dig mæt.

Bedste proteinshake: Clear Whey Isolate

Clear Whey Isolate indeholder 20 g protein og kun 0,1 g fedt og 0,3 g sukker. Det betyder, at hver scoop kun indeholder 83 kalorier, hvilket gør den til et perfekt valg, hvis du forsøger at holde dig slank i løbet af sommeren. Den fås i fem forskellige forfriskende frugtagtige smagsvarianter – Bitter Lemon, Orange Mango, Peach Tea, Mojito og Rainbow Candy.

Sørg for at prøve vores Clear Protein Slushies, når din clear whey kommer…

Clear Protein Slushies | Clear Whey Isolate & Clear Vegan Protein

Sunde Opskrifter

Clear Protein Slushies | Clear Whey Isolate & Clear Vegan Protein

Dette er forfriskning efter træning på et helt nyt niveau.

2020-06-27 04:39:58Skrevet af Lauren Dawes

Kort fortalt

Ud over at bruge masser af solcreme har denne artikel præsenteret nogle af de bedste kosttilskud til at dække alle dine sommerbehov, idet du hjælper disse sunde sommertilskud kan hjælpe dig med at holde dig hydreret og samtidig holde dit hår, din hud og dine negle i tip-top stand.

5 måder at reducere kropsfedt på, mens du opbygger muskler

Ernæring

5 måder at reducere kropsfedt på, mens du opbygger muskler

Hvordan du kan opbygge de der lean gains.

2021-05-29 12:43:44Skrevet af Claire Muszalski

Bedste kosttilskud til muskelvækst og fedttab | Kosttilskud for begyndere

Kosttilskud

Bedste kosttilskud til muskelvækst og fedttab | Kosttilskud for begyndere

Det grundlæggende i at opbygge muskler og tabe fedt.

2021-05-23 12:33:45Skrevet af Liam Agnew

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.


  1. Bolke, L., Schlippe, G., Gerß, J., & Voss, W. (2019). A collagen supplement improves skin hydration, elasticity, roughness, and density: Results of a randomized, placebo-controlled, blind study. Nutrients11(10), 2494. 


Jennifer Blow

Jennifer Blow

Forfatter og ekspert

Jennifer Blow er vores associeret registreret ernæringsekspert UKVRN UK Registrering af kompetente og kvalificerede fagfolk indenfor ernæring. Hun har en Bachelor of Science i ernæringsvidenskab og en Master of Science ved Research i ernæring. Hun er nu specialiseret i brugen af sports-kosttilskud til sundhed og fitness, understøttet af evidensbaseret forskning.

Jennifer er blevet citeret eller nævnt som en ernæringsekspert i store online publikationer, herunder Vogue, Elle og Grazia, for hendes ekspertise inden for ernæringsvidenskab for motion og sund livsstil.

Hendes erfaring spænder fra at arbejde med NHS og til specifik videnskabelig forskning i tilskuddet, Omega-3 fedtsyrer. Derudover og også effekten af fast food for helbredet, som hun har præsenteret på det årlige Nutrition Society Konference. Jennifer sørger for hele tiden at udvikle sig på det faglige plan for at sikre, at hendes praksis forbliver på højeste niveau. Få mere at vide om Jennifers erfaring her .

I sin fritid elsker Jennifer hill walking og cykling, og ud fra hendes opslag vil du se, at hun elsker at bevise, at sund kost ikke betyder at sulte eller benægte sig ting.


Se dagens tilbud og få dine favoritter med gode rabatter. Klik her