Kosttilskud

De bedste kosttilskud du bør tage om sommeren

Sommertilskud

Sommeren er på vej, og derfor dukker der en masse spørgsmål op såsom ”hvad er de bedste kosttilskud at tage i løbet af sommeren? Er det nødvendigt? Er der noget specielt, eller skal vi bare holde os til det samme året rundt?”

Der er nogle få kosttilskud, du bør overveje at tage om sommeren. Lad os kigge lidt på mulighederne.

Sommer kosttilskud

1. Vitamin & Multivitamintabletter

A & E-vitamin 

Disse to populære vitaminer kan hjælpe med at beskytte din hud mod solskader. Lad os være ærlige.. Der er nogen af os, der vil bruge alt for længe i solen til sommer, og dette kan føre til flere konsekvenser som hudskader og varmeudslæt. Selvom vi har de oplagte beskyttelsesmidler som solcreme, skygge og masser af vand for at forblive hydreret, kan A og E-vitamin også bidrage til hudbeskyttelse.

A-vitamin

A-vitamin spiller den rolle i kroppen, som hjælper med at opretholde sunde knogler, sundt blødt væv og sund hud. E-vitamin er en lipid opløselig antioxidant, hvilket betyder, at det nemt kan trænge ind i hudcellerne. Dette giver os den lille smule ekstra beskyttelse mod solen. Selvfølgelig skal du ikke kun stole udelukkende på din daglige dosis af vitaminer, men også masser af solcreme og skygge!

C & D-vitamin

Overrasket over, at vi nævner disse? Det er sandt at vores D-vitamin bliver højere, når vi bliver udsat for mere sol, men vitamin C kan også hjælpe din krop til at modtage solen bedre.

Mens det er rigtigt, at vores D-vitaminindtag naturligvis vil blive højere på grund af mere solbeskyttelse, kan C-vitamin også bidrage til at hjælpe din krop med at få bedre solbeskyttelse.

2. Protein

Det mest almindelige supplement af alt, nemlig proteinpulver. Bare fordi vi går ind i en ny sæson, betyder det ikke, at vi skal forsømme vores proteinindtag. Faktisk, hvis det er noget, skulle det blive højere. Med en sol der skinner, har grillen en tendens til at komme ud. Der er jo intet som at chille på en strand i løbet af en varm sommerdag med duften af grill rundt omkring.

Men vi skal stadig holde os til vores proteinindtag hele dagen for at sikre muskelreparation og muskelgendannelse! Det vil sikre dig, at din krop forbliver beskyttet mod ethvert muskelsvigt.

3. Vand

Vand om sommeren

Selvom vand ikke ville blive klassificeret som et kosttilskud, føler jeg, det stadig er vigtigt, at jeg nævner betydningen af ​​det under denne artikel. Dehydrering er meget mere almindeligt i sommermånederne. Vi sveder nemlig mere, så vi mister større mængder væske. Det betyder, at vi mister mere vand i forhold til de koldere måneder! Det er afgørende, at vi fylder vores systemer fra væsken, vi har tabt!

Jeg vil gerne lige tilføje dette, da jeg ved, at nogle af os ikke kan lide smagen af vand. Nogle mennesker finder det kedeligt, og derfor helt glemmer, og udelader det. Men med et par essentielle tilskud som nu tilgængelige som FlavDrops og smagsforstærkere, er der nu ingen undskyldning for ikke at holde sig oven på dit væskeindtag. Et sprøjt eller to af disse, og du vil snart være godt på vej til at forblive hydreret.

4. Omega-3 / Omega 3,6,9

Vil du have en sund glødende hud denne sommer? Så kan omega kosttilskud være noget for dig. Sunde fedtstoffer kan medvirke til neglevækst, hårbeskyttelse og sund hud. Derfor ses i dag mange reklamer og sundhedsannoncer, der tyder på fødevarer som avocado, mandel nødder, valnødder, kokosolie og hørfrø. De spiller en enorm rolle i at hjælpe din krops sundhed!

Utilstrækkelige omega-3 indtag vil have stor effekt på din huds tilstand såsom tørhed, flak og dehydrering. Og det er jo ikke noget, du vil have i sommermånederne! Nyd din hud og hold den så sund som muligt ved at indtage disse omegas dagligt. Hvis du føler, at du ikke får nok sunde fedtstoffer i dit system, eller du simpelthen ikke kan lide ovenstående ideer til sunde fedtstoffer, så kan du nemt supplere din daglige kost til sommer med omega tabletter.

Vores artikler skal kun bruges til informative og uddannelsesmæssige formål og må aldrig tages udgangspunkt i som værende lægehjælp. Hvis du er bekymret for dit helbred, så anbefales det at konsultere en sundhedsfaglig professionel, inden du tager kosttilskud eller introducerer større ændringer i din kost.

Ingen post tags



Myprotein

Myprotein

Forfatter og ekspert